|
|
|
|---|---|
|
År: 2004, Miltal: 4251, Pris: 318000, Drivmedel: Bensin, Växellåda: Manuell, Färg: Blå metallic, Karosseri: Sedan Beskrivning : 1 Års Garanti, 6 månaders Helförsäkring ingår, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elstol förare med minne, Elstol passagerare fram, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, Larm, Navigator (GPS), Regnsensor, Sidoairbag, Skinnklädsel, Stolvärme fram, Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare, 18 " alufälgar, Cd växlare, Aktivstyrning, Adaptiva strålkastare, Skidsäck, Dynamic Drive, www.motusbil.se Den är importerad och det har utförts en DIS kontroll hos BMW verkstad och enligt dem är mätarställningen korrekt. | |
| Kan vara bra att veta vad det ar for bil med..... En 530? | |
|
Har den motor? Om så, vilken? ;) |
|
| Ja, förlåt. En 530 är det. Finns på www.motusbil.se Är mycket tacksam för alla kommentarer och råd. | |
|
Den här borde det vara: Länk //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| DIS-kontroll hos BMW-verkstad räcker väl inte för att kunna garantera mätarställningen, eller har det hänt något med de nya bilarna? Kolla upp bilen noga, garantireparationer och serviceutdrag från tyskland. | |
| Vad tror ni? Är det ett rimligt pris? | |
| Servicebok finns och enligt Motusbil har bilen haft endast en ägare i Tyskland och detta var en BMW återförsäljare. Har svårt att tro på det. Det bästa är nog att jag ringer till serviceverkstaden som servat i bilen i Tyskland och frågar dem hur mycket bilen hade gått vid senaste service. | |
|
Givetvis ska du göra det. Nu är dock Motusbil en auktoriserad (Citroen) bilhall så jag tror (hoppas för deras skull) inte att de är några storskruvare. De passar inte riktigt in i mönstret som de flesta skruvare följer: Nystartad verksamhet Inget registrerat aktiebolag Bilarna registrerade på privatpersoner Alla bilar har "kontrollerad mätarställning på BMW" osv //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Låter billigt då motsvarande bil i Tyskalnd kostar EUR 32 900 - EUR 36 990 Länk /Rickard |
|
|
Jag har bott i Halmstad under ett par månader nu i somras och besökte Motus vid något tillfälle. Motus är INTE en auktoriserad Citroen handlare, åtminstone stod det inte en enda Citroen i hallen när jag var där. Fick inget bra intryck av den firman, kändes som en typisk småsunkig importfirma. Att dessutom tillhandahålla begagnade faktablad och broschyrer från BMW Sverige, trots att de inte är auktoriserade för detta märke känns sådär... Håller med "Rick", prisbilden hos BMW i Tyskland ligger i samma nivå och t o m högre än Motus. Även om de säkert har bra kontakter i Tyskland så tror jag inte att de importerar bilar för välgörande ändamål :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.