|
|
|
|---|---|
|
Är grymmt sugen på att ta ut bilen på bana! Alla rondeller och kurvor jag kör i räcker inte! Min arbetskamrat har en Impretza, han är med i Subaruklubben. De kör ofta konbanor, alltså riktigt konbanor, med knixiga partier och ställen där man kommer upp i över 130! Måste vara GRYMT kul!!!! Finns det ingen BMW klubb som man kan vara med i som gör liknande roliga saker?!... Finns det fler här som är sugna på bankörning? (dum fråga kanske.. ;) | |
|
Jag kan tipsa om EXPRESSEN`s motorklubb! De har kul aktiviteter sommarhalvåret! Gå in på www.expressen.se och klicka dig vidare till motorklubben! Dom anordnar så kallade Track day´s där du för en liten slant får köra på bana med dig egen bil, samt även ha tillgång till att ha med instruktör i bilen eller att instruktören kör din bil.. Kan garantera att det är kanonkul, och det brukar va många fina bilar med. När jag va i Anderstorp deltog bla BMW M3 CSL, Lamborghini Gallardo, Porsche GT3/turbo/Carerra4, Audi S4/RS4, BMW M5 E60, M3 E36, Mazda Miata, mfl! //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
En sektion i BMW Club Schweden heter BMW Sport Club Länk ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
bmwsc så klart; där är lite nyheter för gatåkarna på G nästa år. Om du är medlem i bmwsc, kör på en bmwsc träff och har din bil försäkrad genom bmw orginalförsäkringar så är din bil försäkrad även under bankörningen. Värt mkt om olyckan skulle vara framme oavsätt var/vilka du ska köra med ta en ta licens för din egen del (obligatoriskt vid bmwsc körningar) bmwsc kommer troligen även ordna med licenskurs nästa år? /Pelle |
|
| När du tröttnat på de svenska banorna. Anmäl dig till en av Scuderia Hanseats förarkurser på Nürburgring. Dyrt? Javisst, men värt vrenda euro om man vill lära sig den roligaste ( och svåraste banan i världen: Nürburgrings nordslinga.Där har du chansen att köra ifrån både Porsche & Ferrari eller bli frånåkt av Golf TDI. Vet inte om BMW tillsammans med europaklubben fortfarande anordnar kurser för enbart BMW-bilar och motorcyklar, ett billigare alternativ till SHs kurser. Kolla med BMWCS!/ Kör så det ryker1 | |
| Kolla även in www.lazzat.se, de kör slalomserie på svenska banor. Med eller utanR-däck. Där får du chansen att detronisera min lillebror dessutom. Bara en sån sak... | |
|
ska du köra bana med en 116? Vill inte vara dyg utan menar mer att om man har det intresset brukar valet falla på en lite "busigare" bil. |
|
|
116 har inte så kul motor kanske men den kan säkert va skoj att köra ändå. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Balans och väghållning har mycket högre prio än motorstyrka när det kommer till bankörning. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
>Hubbe325 Alla som har kört lite bana vet att det inte är antalet hk som avgör hur snabbt det går runt en bana, eller hur kul det är heller för den delen. Det allra viktigaste är dig själv d.v.s föraren och därefter väghållning och balans och sist antal hk, speciellt då på våra ganska korta och tekniska banor som vi har här i sverige. |
|
|
BMW SC är väl inte en sektion i BMW CS, det är olika klubbar. Man kan bara vara med i BMWSC t.ex. Men det samarbetas ju en del. Men jag måste ju rekomendera BMW Sport Club jag med mycket bra arrangemang. Är själv medlem också. Vore roligt att få se en 1-serie till på banorna. Man måste inte ha en M3:a för att ha roligt. |
|
| www.rejsa.nu | |
|
Kan nog vara bra med lite mer info än bara adressen www.rejsa.nu ;) Det är en mötesplats för banåkaintresserade, men är inte någon klubb och arrangerar inga träffar. |
|
| Kul att du törs ge dig ut med en motorsvag bil och visa att hästkrafter inte är allt på bana. Är övertygad om att du efter en tids nötning kör ifrån Hubbe 325 utan vidare, eftersom han har så galen inställning till banåka. Lycka till! | |
|
För att bara nämna en liten notis om bana och effekt så när jag va på Anderstorp och körde så va där bla en Mazda Miata (första generation) med R däck och förfinat chassi med andra fjädrar/dämpare. tror dom har ca 115hk. Den gick ruskigt bra i kurvorna och där hade jag inte en chans. (bör nämnas att jag inte gjort hjulinställning sen byte till coilovers och att jag åkte på kassa Dunlop SP 9090. Så min enda chans va på rakorna vilket gjorde att jag skulle uppskatta att vi körde på ungefär samma tid trots att jag har 200+ hk mer...... //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.