|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag glömde en annan fråga... Finns M3 i brokatrot/brokadröd färg? En färg som i mitt tycke är mycket snygg. För mig hade det varit det ultimata att hitta en välvårdad M3:a i den färgen till ett överkomligt pris... // Jögge |
|
|
Jögge38: Du skriver att du sett en o annan m3 till salu som du sett filmer på där de har buskörts en hel del. Hur pedant och duktigt man än vårdar sin m3 så växer det nog ut horn i pannan när man sätter sig bakom ratten. Jag skulle vilja påstå att kanske 95% eller tillomed mer av alla m3or har någon gång gjort en piruette eller ritat svarta streck på asfalten, så vill du köpa en m3 så kan du ju räkna med att de gjort det me den. Men dessa bilar är ju byggda för lite tuffare tag så ja ser inget fel i att de "används". |
|
|
Det är väl knappast nåt nytt att sommarbilar blir billigare på vintern? Finns alltid många m3:or till salu till bra pris på vid den här årstiden, det är garanterat den största anledningen till priserna!! |
|
|
edge: Jo jag har nog anat att de flesta gamla M3:orna (E36) har skrivit sina signaturer med svarta streck lite här och där, och ska jag vara ärlig så gjorde jag väl det själv till slut om jag ägde en M3:a... Men jag tycker trots allt att det är lite dålig reklam med sådana filmer, i alla fall om en pedant som jag skulle köpa en M3:a... :-) Koffa: Även om priserna ligger generellt lägre på hösten/vintern på 3,0-3,2, så tror jag inte att de ligger speciellt mycket högre till våren ioma de även blir äldre.... // Jögge |
|
|
Jögge: Bilar i den här prisklassen brukar inte "tokrasa" bara för att den har blivit ett år äldre. Personligen så tror jag att priserna kommer att vara högre och framförallt betydligt jämnare till våren. |
|
|
Jag tror också att var och varannan M3 har busats ganska bra med men jag skulle inte va så "usäkta korkad" att jag lät min eventuella spekulant se mina eventuella burnfilmer innan personen ens köpt bilen.. Att bekräfta att bilen använts på det sättet kan inte ses som spec smart... //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Koffa: Naturligtvis så borde ju våren vara en bättre period att sälja sin M3:a, men annars så tror jag inte att priserna kommer att vara högre under våren för motsvarande årsmodeller ioma att de även blir äldre... // Jögge |
|
|
Priserna blir inte högre på våren, men fallet kanske stannar upp under några veckor. Det är många som tror att bilar sjunker på hösten och stiger på våren, men det gäller inte enstaka exemplar, utan generell prisbild. Dvs på höste sjunker bilarna lite fortare (ex vis cabbar) och på våren lite långsammare. Ingen (normal) bil blir dock mer värd på våren än den var hösten innan, en bil annonseras ut för 100k idag (och inte blir såld) lär inte kunna säljas för 110k om ett halvår. Bilar som sköts och brukas normalt sjunker alltid i värde, endast mycket sällsynta och starkt eftersökta bilar kan stanna upp eller t o m öka i värde. M3 E36 är INTE en sådan bil, inte ens M3 GT, tillverkad i mindre än 360 exemplar. |
|
|
dali: En m3 som inte blir såld för 100k idag har iaf betydligt större chans att bli såld till våren för samma pris. Fanns många billiga bilar även förra vintern när jag letade. Sedan när våren/sommaren kom blev de markant dyrare, handlar ju om efterfrågan.. |
|
|
Risken är väl att m3:or blir mera svårsålda i framtiden med tanke på att dem kommer säkerligen drabbas hårt av höjningen av trafikförsäkringen. Försäkringen är ju redan idag ett stort problem för många. Så ni tycker inte det är smart att lägga upp en annons som denna? Länk Kan man kolla länken för fina videos och sånt trevligt. |
|
|
MD: Tja det är ju inte långt ifrån att han smäller in i lastbilen som står parkerad alldeles bredvid, för att inte tala om när han av misstag åker rätt in i en buske... Hur mycket kan ha hänt när inte kameran var med kan man ju undra... // Jögge |
|
| Jo, det var på håret ett par gånger. Men en sån länk avskräcker väl mer köpare än vad den tilltalar folk. Såklart det gasar med en M men så länge det har gjorts med bra olja, rätt temp osv så klarar ju bilarna förhoppningsvis av lite stryk. | |
|
Appropå försäkringar på M3an... jag pröjsar 21.000:- för helförsäkring på min M3a.Visst svider det fett, men det är fanimej värt pengarna. |
|
|
Jag fick 95000:- för min 3.0:a för en månad sen. /Henrik |
|
|
Jag såg att du sökte en belyst växelspaksknopp till din forna bil... Själv så har jag en belyst M-växelspaksknopp som väntar på sin M3:a... :-) // Jögge |
|
|
Jag fattar inte varför alla kör med hel eller halvförsäkringar på så pass billiga billar? Jag har endast trafikförsäkring på alla mina bilar. Det skulle blivit för dyrt att halv eller helförsäkra dem all. Har oftast 3st bilar i trafik samtidigt. Jag har räknat ut att på dessa 4år så har jag nu råd att smälla en bil och sälja den i delar och ändå tjäna pengar på att inte ha haft hel försäkring. Sen kan jag berätta att man kör mycket lugnare och försiktigare när man endast har trafik försäkring. Det kan till och med rädda liv. Vad hjälper en helförsäkring när du krockar och bryter nacken ? Sen på andra sidan så hatar jag försäkringsbolag för när man skall betala premien så skall den fan ta mig vara betald i tid men sen ifall du råkar ut för något så skall de ta en sån j*vla tid innan dom skall betala ut, sen så slingrar dom sig så mycket det bara går för att slippa betala. Har ej varit med om det själv men har en massa bekanta som råkat ut för det. Mitt tips är, är du försiktig/erfaren i trafiken och känner din bil bra och vet att du inte får inpulsiva idder som sätter dig i en risk position där du kan krocka och att du är lite äldre så kör med trafikförsäkring. Spara pengarna och använd dom som en buffert ifall något händer. Är du yngre och mindre erfaren, kört bil mindre än (4-5år) eller vet att du kör som en tokig och sätter dig i riskpositin så kör med helförsäkring. Jag har larm i alla minna biler, med extra stor siren. Detta har hjälpt mig vid 2st inbrottsförsök. Dom slog sönder rutan men sprang därifrån när larmet kom i gång. Detta kosta mig 1st vindruta + smådelar 900kr på bmw. Byta ruta själv. Det är billigare än om jag hade haft försäkring för då hade jag betalt 1500kr i självrisk. Jag betalar 2200kr för min M3 i trafikförsäkring per år. Bor i Malmö 1998kr för min 525TDS 1745kr för 318cab Använder mig av bmw orginalförsäkring. |
|
| Hur mycket kostar trafikförsäkring resp helförsäkring för M3e46? (Sv/imp?) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.