|
|
|
|---|---|
|
Har fått en parkeringsskada på min Z3 (jäkla idioter som inte kan köra bil!) det är hörnet på min bakre stötfångare som är djupt repad. Var ska jag lämna in bilen för reparation? Trodde att min verkstad i Danderyd kunde ordna detta men de har inte någon plåt o lack. De hänvisar till Bollmora. Jag bor i Danderyd o har svårt att lämna en bil i Bollmora. Har ni något alternativ åt mig? /ledsen Eva | |
| Varför skulle lackverkstaden du söker behöva vara aukt. av BMW? | |
| Precis? Men det var vad de sa på BMW i Danderyd. Jag bryr mig inte om ifall de är aukt. av BMW. Men däremot så har jag ju en airbagvarning som lyser som jag skulle vilja ha kvitterad om jag ändå lämnar in bilen o det vore ju fint om man kunde samtidigt. Men det kan avvakta till våren, nu ska snart pärlan ställas undan för vintern ändå. | |
| Jämtlandet Bil & Plåtservice i Åkersberga klarar både och. | |
|
Kontakta Blombergs Bilservice på Lidingö, du hittar dom på www.bmw.se dom är klockrena. Har sett ett flertal arbeten därifrån som är bra. Mvh Asken |
|
|
Södertörns lack i Bredäng! Super nöjd med Perfekt resultat "Always a driving machine" |
|
| Blombergs anlitar Frittes på Lidingö. | |
|
Blombergs säger jag med eller gå direkt till Frittes, Bollmora skulle jag inte lämna till däremot. Mvh Stephan |
|
| Hoppas du blir nöjd Eva! Annars köper jag bilen av dig billigt :-D Vill ha en z4!! | |
|
Jag använde mig av SmartRepair www.smartrepair.se Stod vääädligt många BMW där som referens och de gjorde ett kanonjobb! Perfekt resultat - och jag ÄR kinkig!!! :-) Läget för mig var bra iom att tvärbanan stannar 200m från dem. ______ Joel - Länk |
|
|
Hej Jayman, Jag antar att du också hade repor på bilen(??) Vet du har firman fick bort dem ? |
|
|
Japp, hade riktigt fula repor från tidigare ägares "parkeringsmissar". En av dem var riktigt djup. Finns ett par bilder i min BilBlogg. Nope, vet inte exakt, men vad jag såg använde de nåt blått spackel (ej 100% säker), slipade, lackerade med originalfärg, torkning med ultraviolett ljus(?) + slutlig polering. Fick dessutom kvitto och garanti på jobbet. Helnöjd alltså! ______ Joel - Länk |
|
|
Jayman, Okej, så de polerade inte bara bort kemiskt, utan de gjorde en helrenovering av din skada. Då förstår jag att du är nöjd. Får man fråga vad kalaet gick på? ...om det var skada på ett ställe, var det flera delar på bilen som var skadade så hojta till så jag vet vad det kostar. P. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.