|
|
|
|---|---|
|
Ny på forumet, letar efter en relativt ny beggad BMW. Har kollat in en 525 '03 som gått 5500 mil och som en kompis tittat på åt mig. Dom hissade upp den hos handlaren och då såg min kompis att det fanns ytrost på främre ljuddämpare och även på "boxen" där axeln går in. Gjorde en sökning på rost och E39 här på forumet och blir ju en hel del oroväckande träffar. Dock hittade jag inget om rost undertill så skulle gärna få lite råd om man bör lägga nära 200 kkr på något som redan börjat rosta under? | |
|
Ytrost på bakaxelklump och ljuddämpare kommer på nästan alla bilar efter några månader av svensk vinter, inget farligt eller nått att bry sig om BMW CS #5139 |
|
| De ställena som du nämner får ytrost ganska omedelbart då de inte har ngt speciellt rostskydd , det är helt normalt och är på alla bilar. | |
| Tack för snabb feedback!!! Känns lite olustigt med rost på en relativt ny och dyr bil så gott att veta. Man vill ju inte att rosten ska få fäste och sprida sig. | |
|
Dessutom är avgassystemet rostfritt så det håller garanterat 15000 mil till. Freude am fahren |
|
|
Freddan: Rost sprider sig knappast från ljuddämparen till karossen... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| Krill, är både bakaxelklump och ljuddämpare rostfritt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.