|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det finns nån vänlig själ i västeråsområdet med en 3,8 m5 som vill komma hem till mig o testa en grej. Jag misstänker att min DME-box har pajat då jag inte får ström till bensinpumpen. Reläna bytta o alla kontroller med voltmeter har lett mig till boxen. Min bosch box har serienummer 0 261 200 412. Det tar bara några minuter att skifta boxarna för att testa om jag får fram ström till pumpen. Vore evigt tacksam!! Det är nämligen inte bytesrätt på boxen på skroten o det känns jobbigt då jag inte vet om det verkligen är boxen. Gummi gör sig bäst på asfalt!! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har du startspärr på bilen ?? ///MVH Hasso Länk |
|
nej det tror jag inte. Eller kan det vara det utan att jag vet det, sitter det nåt i nyckeln som känner av att det är ok? Hur funkar det? Gummi gör sig bäst på asfalt!! |
|
| Skicka ett PM till Gemini o se om han kan/vill hjälpa till. Han bor i Västerås. | |
|
Jag tror inte det vore så bra om Gemini provar med sin box! Han har en 95:a och om jag inte missminner mig så funkar inte denna box lika som tidigare årsmodellers! Bla styrs resonansspjället direkt av motorelektronikboxen vilket jag inte tror att den gör på tidigare årsmodeller! Dessutom vet du väl inte heller helt säkert om du har något fel på din bil som tar knäcken på den boxen du lånar!? Per L |
|
|
det har du rätt i, det vore både dyrt o pinsamt! Nu är bilen bogserad till M-bilar för kontroll med diagnos. Hoppas på några enkla felkoder!! :( Byglade relät till soppapumpen så jag fick ström till den. Det fattas signal från dme-boxen till soppapumpsrelät(stift 85). Hörde pumpen gå igång o det hördes ända fram till spridarna att det kom bensin men inte ett liv med startmotorn. Alltså ingen gnista heller!!! Jag hatar såna här fel.... Gummi gör sig bäst på asfalt!! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det var det jag syftade om du hade startspärr stänger av matningen till bränslepumpsrelä och tändningen samt startmotorns startmotorreläet, Symtomen du har påminner om detta men förmodligen så finns det ingen startspärr på en 92 om du inte har originallarm eller programerbar kodning via BC. Men det vat säkert Kalle som åker M5-92 En 95 har det så den kan man inte låna en box ifrån den synkar inte med någon annan EWS enhet. ///MVH Hasso Länk |
|
får jag gissa själv så är det den "billiga" dme boxen som bestämt sig för att dö...:( Gummi gör sig bäst på asfalt!! |
|
Gemini__ |
Hoppas det löser sig, och att slutnotan inte blir så saltad. Mvh: Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.