|
|
|
|---|---|
| Någon som vet om det går? Det sitter det vanliga HiFi-paketet i den idag! | |
|
Inte ekonomiskt försvarbart. Vad är det du inte är nöjd med idag? Kanske det räcker med en liten baslåda som en bil-ljudfirma kan hjälpa dig installera. För att konvertera måste riva ut hela ditt Hi-Fi paket som du idag har. Det är andra högtalare och flera högtalare i PRO. Det är ett helt annat kablage också. Och en sådan stor opration gör också att bilen aldrig riktigt blir sig lik, du kommer få knarr och oljud efter all demontering och montering. Synd på en så ny och fin bil. Pro paketet är inte värdsbäst om man säger så. Satsa på något eftermaknadssystem för att komplitera det du idag har, då går du inte heller miste om någon funktionalitet. Bara min åsikt. Mvh Kristian |
|
| Tydligen går den bara att montera BMWs Ipod-interface om man har HiFi Pro. | |
|
du kan eftermontera BMW sound Modul. Kolla med närmaste ÅF. Om du köper på BMW VCS lubkvällen i solna den 26:e har du dessutom 20% rabatt. Mvh Asken |
|
| Vad är BMW sound Modul, och vad gör den för ljudet i min bil? Menar du att detta även skulle göra det möjligt att sätta i BMWs ipod-modul? | |
| Har sökt på "BMW sound modul" på google, men hittade inte så mycket info om den. | |
|
Gå in på www.realoem.com och knappa in din bils chassienr, sista 7 siffrorna. Där kan du söka under audio, då finner du nog vad du söker. Sound modul består av uppgraderade högtalare och förstärkare. Det var vad du sökte. Ang Ipodanslutning vet jag itn emn det borde finna svar på realoem om det går. Mvh Asken |
|
| Var inne på BMW och snackade med dom idag. Att sätta i Professional Logic7 är väl mer eller mindre omöjligt, om inte olösbart om inget annat. Det går dock att byta ut själva Stereoenheten till en "Professional". Frågan är bara vad skillnaden är på den jag har och en Pro. Enligt killen på BMW ska den bl.a. kunna spela Mp3-skivor. Sen ska man även kunna sätta i en Växlare som stödjer Mp3 och IDtag. Men i övrigt någon skillnad, någon som vet? har Pro t.ex EQ? | |
|
BMW är lata i Sverige när det gäller eftermontering av utrustning. Här i DK kan man i princip eftermontera allt, då det är billigare än att beställa från fabrik, då det kostar + 180% (avgift!). Jag var inne hos BMW här i Köpenhanm för ett tag sen, där de hade skruvat isär en E61 530iA totalt, för att eftermontera utökat klima och HIFI Pro! Sjukt men sant ! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
tack Sim, jag ska ringa BMW i Danmark imorgon och kolla med dom! BMW i sverige är inte bara lata, dom verkar inte ha så bra koll heller, inte f*n är det möjligt att sätta i en Pro stereo när man har Nav pro i bilen. |
|
Hawar |
Jag har beställt BMWs Sound Modul. Dyr men jag vill inte ha en eftermarknadsinstallation som syns. Det känns bra att den är gjord specifikt för min bil. Hawar |
| Passar den i E90? | |
Hawar |
Jag ska titta i ETK, när är din bil tillverkad ? Mvh Hawar |
| 04-11 tror jag | |
Hawar |
Tittade.. men det verkar inte som det finns ngt standard "tillbehör" för efterinstallation. Det blir till att titta på eftermarknaden eller att eftermontera DSP Professional, men det är ekonomiskt oförsvarsbart precis som Kristian säger. Åk till PM shopen i solna och prata med de. De är väldigt kunniga. Jag var där och de tyckte jag skulle byta ut framsystemet till DLS UP6 som tydligen precis får plats. Mvh Hawar |
|
Hejsan! Jag har HIFI-systemet men inte Top-HIFI, dvs inte dsp eller Logic 7. Kan man bara byta förstärkaren från min standard HIFI till förstärkaren för Top Hifi (Logic 7) i E60?? //Jocke |
|
|
Hej, Kan bara återigen passa på att rekommendera Densions Icelink om ni funderar på att köpa BMWs eget iPod interface. Icelink är billigare, enklare och ger bättre funktion. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.