|
|
|
|---|---|
|
Hejs! Jag kör sedan en tid en helt underbar 320 E46 (med 170 hästarn) Då bilen endast rullar ca 4 mil per dag, mest stadskörning, så har jag funderingar på att byta ner mig motormässigt. har hittat en 316 limo -01 som är lite unik då den har M sport II paketet, svart helläder & nästan all utrustning..till ett bra pris. Tanken är att få lite pengar över till husrenovering, men ändå åka bekvämt & snyggt. Jag har dock lite reservationer ang. 316 motorn, den känns onekligen ruskigt klen i en sån kaross. Har ej provkört så bilen står 50 mil från mig. Kan ägare av denna snurra ge lite tankar & idéer...är den helt enkelt för seg? Tack! Klasse | |
|
Ja det är ju ingen raket, 12,4 sek till hundra. Och omkörningar bör nog planeras noga :) Men i stan är den nog helt ok. Det går ju alltid att byta upp sig i fall man ledsnar. |
|
|
Ja det räcker som sagt säkert i stadstrafik...bra ekonomi också. Frågan är hur svårsåld den är sen? Firman som har den har haft den sen augusti... |
|
|
Frågan är hur du ska spara pengar genom att byta till en mindre motor när den bara rullar 4mil om dagen? Bränslekostnaden lär ju inte vara en stor post direkt. Om du byter till en billigare bil så blir det ju givetvis pengar över, men då kan du ju lika gärna köpa en med stor motor :) ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Nja, det handlar mer om att jag kan få nästan 30.000:- över när jag sålt min 320. 316 har dessutom svart helskinn, Harman Kardon stereo + Xenon....som min ej har. :-) |
|
| Man måste våga gå emot strömmen ibland. Byt till 316 som är en fin bil och du lär ju komma fram i den med. Den varkar vara en snygg 316 med. Sen när dina husplaner är i hamn så kan du byta tillbaka till en 6-cyl. | |
| Är det denna hos Rutgerssons Länk ? Snygg i Imolaröd med. Dock konstigt att plasten runt dimljusen är vit. Dock är väl 159K lite att ta i. | |
|
Grandy Japp det är den. Regareade också på dimljusen...vet ej varför dom är grå/vita faktiskt... Trevlig & ovanlig utrustning..men priset ligger för högt, hade det varit en 30 / 325 / 330 hade den ju gått som smör i solsken.... |
|
|
Bilen är omlackad efter en hel del stenskott vid ett vägarbete....gjort hos BMW, så då bytte dom ruta, & antagligen lyktglas + dimljusen också... Jag gillar ej när bilar är omlackade, men är det bra gjort så.... |
|
|
Tänk om du tröttnar på prestandan och den bara tar kål på ditt bilintresse, vilket resulterar i att du inte längre står ut och köper dig en dyr värsting bil eftersom du börjat hata allt vad 4-cyl heter... Den processen tog ett år för mig, jag gick från V8 till R4 och nu förhoppningsvis på söndag till V12. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
"det handlar mer om att jag kan få nästan 30.000:- över när jag sålt min 320." Har du redan en köpare som ger 190 för din 320 så slå till och byt. Eller om handlaren ger dig 30.000 i handen vid bytet mor 316 slå till. Annars är det skitsvårt att få 190 för din 320a..... |
|
| Regdatum är faktiskt 0109 så det är ju en my 2002 och inte 2001 som anges (därav faceliftfronten) fast det låter onekligen mycket | |
| ... dvs man pinnar iväg 0-100 på knappt 11 och inte 12,4 som en 2001 behöver officiellt | |
| Nej, den har tyvärr inte 115 hästarn, utan 105:an.... | |
| Årsmodellerna är avskaffade. Hos Bilregistret står numera "årsmodell okänd". Däremot står tillverkningsmånad, i detta fall 2001-09. Det finns inget som heter årsmodell 2002, i vart fall inte för en bil tillverkad 2001-09. | |
|
mosse: Även om frontaenn är omlackad så är det konstigt att dimljus detaljen är vit/grå. Dom är faktiskt svarta original. Så dom måste vara lackade vita. Gick det inte att pruta ner den något? |
|
| Har lagt bud..men det blev tyst... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.