|
|
|
|---|---|
| I morse när jag åkte till jobbet så plinga det till i check-kontrollen och där stod det "speed-limit". Jag som inte ens har OBC. Hur kunde detta hända? Höll ca 20km/h i en kurva. | |
| Storebror ser dig! ;o) | |
| bältesvarning kanske | |
| Då borde den ha kommit tidigare när jag häll 50km/h. Men nån sånn har jag aldrig haft tidigare. | |
|
säkert nåt el fel. Har du den digitala verisonen av klocka/temp? Då är det bara att konventera till stora datorn och vips då har du sedan speed limit!!! He he MvH Bmw 4-ever |
|
| Nix, har analog klocka och ingen temp. | |
|
då är det ännu mera konstigt. Men som sagt äldre bmw som har mycket elektronik kan få spel ibland. Tror inte att du är ensam om detta felet ang e34. Finns ännu mera konstgheter i e39 som tex min navi och stereo spelade trots att man stängde av bilen. Var tvungen att starta motorn igen och sedan stänga av den då stängde den av sig. MvH Bmw 4-ever |
|
|
HAr aldrig hört detta tidigare, men det låter som om CCM kan vara på väg att ge upp. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Har hustrun varit på bilen? | |
|
CCM? Jo, hustrun kör den ibland, men hon kan bilar så det är inga problem. Men det är ju det att jag inte har någon OBC? Har knappt någon extrautrustning alls i bilen. |
|
|
CCM = CheckControl Module, styr vilka meddelanden som ska komma upp i displayen. Sitter i säkringsfacket i motorrummet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.