|
|
|
|---|---|
|
Hej alla Jag har en förfrågan om någon vet vart man kan få tag på en bra verkstad i Stockholm som kan mecka med automatlådor och som kanske inte behöver vara dyrast i världen? Att ta bilen till BMW tänker jag inte göra med deras priser, dessutom sa killen i Danderyd att de bara brukar byta ut lådan och det kostar... Jag TROR att jag har råkat ut för det problem som det finns ett meckar tips om här i "Gör-det-själv". De där små vita teflonkulorna som finns i automatlådan, tror att det kan vara dem som spökar. När jag lägger i driven så drar den iväg som den ska, men sedan vid växling upp till 2:an så känns övergången inte "normal och mjuk" utan det tar en liten tid innan växeln hoppar i (inte lång) samt att det "rycker till" lite. Samma sak börjar uppstå mellan 2-3:an nu också. Det går ju att köra med den och inte gasa så mycket, ju mindre gas ju mindre märks problemet. Jag har en BMW 328iA från 1996 som har gått 19600 mil nu. Kan någon snäll person hjälpa mig med dels en bra verkstad i Stockholm som håller på med automatlådor eller om någon vet var man kan vända sig annars samt tala om för mig om det kan vara de där små kulorna som gör problemet i lådan eller om ni vet vad det annars kan vara? Stort tack! MVH Stefan | |
| Sök på plastkulor och verkstäder i stockholm med sökfunktionen du lär ha dina svar där. Mvh. | |
|
Ring och prata med Perre på Bil & Motor i Huddinge, 08-7110687, han är inte billigast men mycket kunnig. Mats BMW CS #5847 |
|
| ring vladi på WRR motor 08-281980, han renoverade en växelåda till mig förra året för ca 7000 men då bytte han allt i lådan för den va helt slut på varje kugg... Tror han håller på med automat oxå. Sjysst kille... | |
| snälla skriv hellre allt i en följd, lite jobbigt att läsa | |
|
Stort tack för er hjälp, mycket uppskattat! Ja, Cruser, jag gjorde faktiskt det (ingen skriver väl medvetet som det blev ovan hoppas jag) men när inlägget sparades så blev det så automatiskt... /Stefan |
|
| tänkte väl det, dela meningar mitt i å hoppa en rad, haha | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.