AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.171

Tips om verkstad samt ett problem

ic
36
iceman32
328iA -96 Svart
Hej alla

Jag har en förfrågan om någon vet vart man kan få tag på en bra verkstad i Stockholm som kan

mecka med automatlådor och som kanske inte behöver vara dyrast i världen? Att ta bilen till

BMW tänker jag inte göra med deras priser, dessutom sa killen i Danderyd att de bara brukar

byta ut lådan och det kostar...

Jag TROR att jag har råkat ut för det problem som det finns ett meckar tips om här i

"Gör-det-själv". De där små vita teflonkulorna som finns i automatlådan, tror att det kan

vara dem som spökar. När jag lägger i driven så drar den iväg som den ska, men sedan vid

växling upp till 2:an så känns övergången inte "normal och mjuk" utan det tar en liten tid

innan växeln hoppar i (inte lång) samt att det "rycker till" lite. Samma sak börjar uppstå

mellan 2-3:an nu också. Det går ju att köra med den och inte gasa så mycket, ju mindre gas

ju mindre märks problemet.

Jag har en BMW 328iA från 1996 som har gått 19600 mil nu.

Kan någon snäll person hjälpa mig med dels en bra verkstad i Stockholm som håller på med

automatlådor eller om någon vet var man kan vända sig annars samt tala om för mig om det kan

vara de där små kulorna som gör problemet i lådan eller om ni vet vad det annars kan vara?

Stort tack!

MVH Stefan
Sök på plastkulor och verkstäder i stockholm med sökfunktionen du lär ha dina svar där. Mvh.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Ring och prata med Perre på Bil & Motor i Huddinge, 08-7110687, han är inte billigast men mycket kunnig.

Mats
BMW CS #5847
Da
168
Davido
525iA M-sport Touring -03
ring vladi på WRR motor 08-281980, han renoverade en växelåda till mig förra året för ca 7000 men då bytte han allt i lådan för den va helt slut på varje kugg... Tror han håller på med automat oxå. Sjysst kille...
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
snälla skriv hellre allt i en följd, lite jobbigt att läsa
ic
36
iceman32
328iA -96 Svart
Stort tack för er hjälp, mycket uppskattat!

Ja, Cruser, jag gjorde faktiskt det (ingen skriver väl medvetet som det blev ovan hoppas jag) men när inlägget sparades så blev det så automatiskt...

/Stefan
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
tänkte väl det, dela meningar mitt i å hoppa en rad, haha
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.