|
|
|
|---|---|
Nima_Blade |
Hej! har en 328 e36 har bestämt mig för att sätta dit 325 insug är det billigaste sättet verkar det som för att få so mycket hp som möjligt! den va redan chipad hos sthlm tuning o sport avgassystem so tenkte byta insuget so den blir riktigt snabb men frågan är vart man ska få tag po 325:ans insug o till vem ska man ge för att byta ut? skelv bor jag i sthlm -kista... nermast o billigast? tack baar om den klara av besiktingen? Blade |
| Tänk på att du bör mappa bilen efter bytet för att få ut bästa effekt och för att få motorn att gå riktigt bra. | |
Nima_Blade |
jaha ok vart kan man mappa bilen o kostar? Blade |
|
mappning är dyrt, behövs inte, min gör mätaren ut nu :-P gjorde den inte innan. rejsade häromveckan mot polarens 325:a han vart helt knäckt, han menade på att de skiljer ju bara en häst. men visst för att utnyttja insuget optimalt klart mappning är det bästa. pärlan Länk |
|
|
nackdelen är att du tappar lite bottenvrid, men man lär sig snabbt att hantera motorns nya karaktär, skulle aldrig sätta tillbaka original insug. enda gången man saknar bottenvridet är när mna ligger i 70 å femmans växel å ska göra omkörning, men nu lägger man i 3:an o hej vad de går = sköj! pärlan Länk |
|
Nima_Blade |
hehe jag har fortfarnade inte fåt svar ; ) på men frågan är vart man ska få tag po 325:ans insug o till vem ska man ge för att byta ut? skelv bor jag i sthlm -kista... nermast o billigast? tack baar om den klara av besiktingen? MVH Blade |
|
den klarar besiktningen...... insug finns att finna på powerbörsen 500-1000:- jag gav 500:- för mitt..... pärlan Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.