|
|
|
|---|---|
|
Har planer på att byta ut min M3-94 coupe mot ett snabbare Limo.. Har här på forumet läst flera inlägg om att 330i nästan är som en tidig M3 E36 i prestanda.. Så.Jag gick raka vägen till BMW och testade en 02a..Helt OK helhetsintryck om man inte förväntar sig för mycket kraft.. Jga tycker att det var slöa 230 hp i 330. De som tycker att 330 går nästan som en M3 3.0 måste ha kört en 325 med m3 optik.. Är 330 seg eller är man avtrubbad?? Måste man köpa M5???? //M | |
|
Med högt ställda förväntningar så kan det ju vara svårt att matcha det. Har man en gång åkt M är det svårt att psykologiskt kliva "ned" så att säga. Är ju helt olika bilkultur i fråga. Jag åkte tidigare M5 3.8 T-95 och efter den beställde jag min tidigare 330CiA. Visst var det abstinens så det heter duga! Sen är det ju en viss skillnad i driftskostnad. Att kliva från tex 320 E46 och vilja ha M3 men det blir en för mycken peng då är 330 ett kanonval. Att gå omvänd väg är tungt... Prova tex en 540, där är kraften annorlunda. Jag gjorde mig av med 330:an pga lite tungt med 2 bilar.. Och utrymmet i en Touring är aldrig fel.. En gång M alltid M?:) |
|
|
Självklart måste man köpa M5!!!! Om du ska ha nått snabbare än M3 3.0 så lär du nog inte hitta så många alternativ utan ///M på... |
|
| Det tråkiga är att även m3or känns lite tröga efter ett tag. Särskilt om du haft din m3a ett bra tag så är det ju pest att sätta sig i en bil med mindra drag i. Jag vet har gått ner ett par klasser när jag köpte 325an det var inte roligt :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.