|
|
|
|---|---|
| Jag skulle vilja ta bort dörrsidorna för att komma åt fönsterhissarna. Det låter illa när man kör ned rutorna. - Eftersom det sitter krockkuddar i dörrsidorna undrar jag om det är något särskilt man måste tänka på eller göra när man lossar dom. Som nybliven Z3 ägare vill man ju inte strula till det direkt. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om det är som övriga sitter airbagen skruvad i dörren och inte i dörrsidan, om du vill vara säker ta av batterikablarna, och koppla inte isär nått orange/gult kablage/kontakter och man får inte återansluta, eller vrida på tändningsnycklen när nått är isärkopplad då tänds airbaglampan och du måste återställa den med diagnsoprogram eller resetvertyg. Mao ingen fara att plocka bort dörrsidan normalt ///MVH Hasso Länk |
|
Länk Z MMM Coupe |
|
|
Tack Hasso och Anders för för snabba svar. Nu till helgen ska jag nog fixa dom gnälliga fönsterhissarna . Lite fett på skenor och leder borde hjälpa. Mvh Ballder |
|
|
Nu är det iofs efter helgen.. Jag är inte säker på att du måste plocka av dörrsidorna, det räcker oftast med att smeta silicon på gummilisten i nederkant av fönsterrutorna. / Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.