|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag kommer att komma till göteborg från tyskland med min E30 325T någon gång i mitten av december och ska därifrån vidare upp till stockholm. Problemet är att jag inte har några vinterdäck med mig så jag tänkte åka in till första OKQ8 mack och köpa ett par. Men de säljer bara fälgar till E36 å nyare.. Men har för mig att Opel Astra har samma bultmönster vilka OK också säljer fälgar till.. Tror ni att de passar ?? eller har ni något annat förslag på hur jag ska få tag i fälgarna ? Tänkte mig ett par Continental Viking 2 på dessa sen. | |
|
E30 har 4x100 i bultmönster, VW Golf, Honda Civic, Honda Prelude, Opel Kadett hade samma bultmönster på den tiden. Skiljer lite i offset, vi testade med BMW fälgar på en Honda Prelude, de hamnade för långt ut. Några Oplar finns som väl är inte i bekantskapskretsen, däremot har jag för mig att det fungerade finfint att byta hjulen mellan en 320 -87 och en Golf GTI -84. Så kolla om de har fälgar till Golf typ 1, det skall fungera. /Fredrik |
|
|
Just det, Audi 80 upp till -86 hade oxå 4x100 i bultmönster. /Fredrik |
|
| jag har för mig att det är olika centrumhål på bmw och opel! iallafall när jag försökte få på vectra fälgar på min e30. plus att et:n var helt fel! breddar alldeles för mycket innåt! men det finns nån sida där et, bultmönster och centrumhål till typ alla bilar! nån här som kan adressen? | |
| Här finns en lista på bultcirklar och centrumhål mm: Länk | |
|
Det bör stämma vad _robban_ säger om Opelfälgar, en kompis hade Opel Calibra fälgar på sin Honda Civic de passade fint, men eftersom BMW fälgar på en Honda hamnar för långt ut och Opel å Honda tydligen har ungefär samma offset ligger det ju nära till hands att det blir fel med Opel fälgar på en E30. Som sagt, har testat med VW Golf Typ 1 fälgar och det fungerar fint. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.