|
|
|
|---|---|
|
Tja!! Jag e rätt så ny här på forumet o har försökt leta rätt på värdena och antal för SI-kondensatorerna men hittar en massa olika resultat! Är det någon som vet dessa värden o antal på dem? Jag har en 525TDS -93! Börjar bli halv jobbigt att sitta o köra efter gps´n . Vore jätte tacksam för hjälp om detta!! | |
|
Vad har du för problem? Instrumenthuset i din bil är inte "känt" för att få problem med dessa, problemen brukar dyka upp i de som har checkkontroll. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hastighetsmätaren visar ungefär 60km/h för mycket o varvräknaren inte alls tankmätaren står på halv när det e fulltank och bränsleförbrukningsmätaren under varvräknaren e död den med!! Ibland slocknar allt o efter en stund kommer hastighetsmätaren tillbaka!! |
|
|
Är mätarhuset eller kodpluggen utbytt? Sök Länk i forumet så förstår du vad jag menar. När börjar rödmarkeringen på varvräknaren? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tja Erik! Kodpluggen är inte utbytt sen förra ägaren iaf.. (har även testat med ett annat mätarhus men utan resultat) Rödmarkeringen börjar vid typ 4800 rpm. Allt fungerade i början när förra ägaren köpte bilen men för ca 1 år sen började hastighetsmätaren spöka o sen la även varvräknaren/bränslförbruknings mätaren av strax efter det. Oxå tankmätaren började att visa 40 liter vid full tank.. Men det verkar vara en glappkontakt tror jag för i helgen började allt flippa på av på av osv.. men dock inte varv. Kan även tillägga att jag tankade upp bilen i helgen då stod mätaren på strax över 20 liter kvar o de gick i 35 liter sen var det fullt! vore jätte tacksam för hjälp med detta problem.. /Tony |
|
|
Har sparat en gammal sida från bimmer.nu som anger värden enl: 1x 67-036-80 220uF 16v 2x 67-200-07 220uF 10v 1x 67-023-51 470uF 10v Kondingarna finns på Elfa FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.