|
|
|
|---|---|
|
Min lillebror skulle göra en 4-hjulsinställning på sin 316i E36 då bakdäcken hade slitits onormalt längst ut. När man mätte vinkeln på bakvagnen fick man veta att bakhjulen pekade innåt så pass att det inte går justera rätt. De sa att man var tvungen att byta vissa komponenter i bakvagnen innan det gick att göra in inställning. Detta skulle dock vara ett vanligt fel på E36. Min lillebror är inte så intresserad av det här med bilar, så han förstod inte riktigt vad det var som skulle bytas. Jag själv känner dock inte till problemet. Någon som har haft ett liknande fel på sin E36? ___ Bilbloggen: Länk | |
|
men om däckens ytterkant är sliten, bör ju däcken peka utåt, dvs överkant är längre ut än innerkant. Kanske sänkfjädrar kan vara ett sätt, isf fram också så han slipper sitta i "uppförsbacke".. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Det är bakdäcken som slits fel, fram är det inga problem alls. När jag säger att hjulen pekar innåt så menar jag inte att den bara har fel camber, utan däcket pekar innåt mot bilens mitt, det vill säga att om man kollar på bilen uppifrån så är bakdäcken inte parallella utan det ser lite ur såhär: | M | / B \ Där M står for motor och B för bakaxel. Det har var visst svårt att förklara. Jag skulle tro att felet ligger antingen här --> Länk eller här ---> Länk eftersom det inte verkar finnas som mycket mer som kan ställa till det i bakaxeln på E36 enligt ETK. Själv har jag aldrig med bakvagnen i en E36 så jag vet inte. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Man stavar ju som en kratta :-/ Det verkar inte finnas så mycket mer som kan ställa till det i bakvagnen på E36 enligt ETK. Själv har jag aldrig skruvat med bakvagnen i en E36 så jag vet inte. Skulle det stå. ___ Bilbloggen: Länk |
|
| Bussningen nr. 4 här Länk går ju sönder ibland på E36, och det kan ge riktigt konstiga toe-vinklar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.