|
|
|
|---|---|
Rob |
Tjena, jag har en 318 iS från 1990. Vid accelration uppstår ett mycket irriterande, vinande ljud ifrån bakaxeln. Vad kan det bero på? Det kommer inte ifrån bromsarna, Vore mycket tacksam för svar! /Robert |
|
Troligtvis att oljan inte är bytt på länge. Använd en syntetolja och se om det inte försvinner.... Mvh Anders S. |
|
|
Då menar jag förstås bakaxeloljan.. Sorry! Mvh Anders S. |
|
|
Detta är rätt vanligt bland äldre BMW bilar. Men prova att byt olja i bakaxeln, det blir iallafall inte sämre! |
|
| Jag har också en 318is från 90 som viner bak...kanske hjullagren!? | |
|
Bakväxelns lager kan vara slut. Kostar ca 10000:- att fixa hos BMW. Ett klassiskt bilskojarskämt är att bilhandlare brukar stoppa mosad banan i bakväxeln för att ta bort ljudet tillfälligt. Beemer |
|
|
Ja.... eller sågspån går också bra! :-) Lycka till! /Bonje |
|
|
Om det finns någon svag punkt på E30 så är det slutväxlarna. Dom går på löpande band, det är de små kugghjulen i diffen som ger sig (inte ens ESAB-diff håller särskilt länge) Så ett tips till er som skall trimma är att se till att ni har en 325 slutväxel, för dom håller mycket bättre. |
|
frazze |
En sak man bör ha i åtanke när man pratar oljud i bak växeln...är att man bara använder "BMW:s hypoidolja" Avsedd för bakvxl....använder du en annan h-olja som ej Är godkänd av BMW så går bakväxeln ner sig på några få Tusen mil= vinande ljud.... frazze |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.