|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Tja, jag ska be en kompis hjälpa mig att plocka ner själva klimatstyrenheten med alla rattar mm, för att se om det kan vara fel på den. Bara att hoppas på det bästa om det går att hitta något fel där. | |
|
Jag har felsökt vidare i detta problemet och även kopplat ur styrenheten till klimatanläggningen under stereon. Med säkring nr. 20 fortfarande sittande i verkar det vara några spjäll som låter och rör sig långt in i mittkonsolen, även efter en bra stund. Vad är detta för spjäll och vlken enhet styr dem och var sitter den? Jag vet att dessa spjäll ska låta och röra sig en stund efter man stängt av bilen, men i mitt fall tror jag de håller på då och då hela tiden. Jag trodde ju först att styrenheten med alla rattarna på var felkällan, men det verkar sitta något annat på säkring nr. 20 som lever sitt eget liv OCH påverkar styrenheten i sin tur. Med tanke på att värmeventilerna håller på och drar ström när den sitter i vilket den kontrollerar om jag förstått det rätt. Jag är tacksam för all hjälp jag kan få, för jag vet inte var jag ska leta mer. |
|
|
Du har säkert kollat kvalitten på bateriet?? |
|
|
som sagt var att batteriet är ok till 100%. Jag hade problem med min 525, om jag larmade bilen så startade den inte på morgonen förens kanske 15-20 försök innan startmotorn gick runt o sedan var det inga problem. Provade med att inte larma bilen då startade den direkt. Felet var batteriet som var dåligt trots att jag mätt det med syraprovare samt laddat det. Efter jag moterat ett nytt batteri så har jag larmat så fort jag lämnar bilen, har inte varit några problem på hela vintern. |
|
Miper335 |
Huga vad tråkigt med elfel. Vet en 535 ifrån -89 som gjorde så som ny. All ström försvann när som helst spårlöst... Bilen stannade och sen gick det inte att starta eftersom att batteriet var helt urladdat. Bmw försökte i många år hitta orsaken utan framgång. Lösningen blev startkablar på orginalbatteriet som ledde bak i bakluckan där det fanns ett extra batteri. När bilen stannade fick man gå ut och koppla i skuffen sen kunde bilen fungera igen i några veckor!!?? En lösning som inte jag hade accepterat på en ny bil. |
| Batteriet är nytt. | |
| Haft liknande problem på min 525, lämnade motorn igång på macken när jag bara skulle ta ut en väska ur bagaget, och när jag öppnar bagageluckan får bilen flipp och låser alla dörrar, inte kul när man har varit vaken i 25 timmar och står ensam på en mack innan den öppnat, fick traska iväg och väcka en kompis som bor någon kilometer bort för att låna en mejsel och en flugsmälla som jag lyckades få upp bilen med tillslut, så allt löste sig och nu har jag alltid flugsmällan med mig när jag kör bil:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.