|
|
|
|---|---|
|
Vore väldigt bra om någon kunde hjälpa mig med detta. Jag har en 325 som turbo konverteras utan kompsänk. Tänker ladda ca 0,5-0,6bar första sommaren. har i stort sett bytt allt på hela bilen till nya grejer som ska palla mycke mer än laddet. tex polerat rostfritt, bara samco slang. btr. stålspånnet. fet ic. ja allt ör över dimision utan själva motorn. Men eftersom jag tänkt att bygga vidare nästa vintern så undrar jag om jag ska köpa en ny viskös koppling till kylfläkten eller om jag ska köpa en elfläkt? vilket är bäst vid mer hk? om jag börjar gå över eller runt 400hk sträcket nästa år pallar då viskös kopplingen ..... Vore bra att veta hur andra gjort och hur ni tycker jag ska göra... Tacksam för svar. | |
|
Termostatstyrd el-fläkt rekommenderar jag. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| Jag tycker att SPAL har trevliga elfläktar, kör själv med en sådan och den har inte rapplat, funkar fint. | |
|
tack. blåsande eller sugande? Ska jag plocka luft igenom ic eller från motor. Känns som det givet borde vara genom ic.... alltså sugande.... |
|
|
Sugande eller tryckande, beror ju på vilken sida av kylaren du monterar fläkten. Jag har en sugade då den suttit på mellan kyl och motor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.