|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som har en bra beskrivning hur man byter termostat? verkar vara så otroligt trångt, bilen är en E36 328 -95 ? Måste man töma kylarvätskan ? | |
| tömmer du int kylarvätskan lär en del rinna ut, vet du hur man får på remmen? | |
| nä de gör jag inte, tänkte försöka mej på detta i morgon då ja får min nya termostat, så jag tänkte passa på att få lite råd... | |
| tyvärr kan ja inte hjälpa med termostaten, fick inte loss så ja kunde komma åt, så den får sitta å byta på verkstad när den pajar | |
| någon annan som har tips, eller vet vart de kan finnas en beskrivning på hur man gör ? | |
|
På den hydrauliska rem spännaren är ett plastlock, pilla bort det sen tar du en insex och drar undan den, då lyftar man av remmen mkt lätt. Jag tyckte detta var lättast underifrån. Ta bort viskfläkten, den är gängad åt "fel" håll :) 31mm nyckel blir bra. Sen äre bara ta bort slangarna och byta.. mkt enkelt.. första gången tar tid, men när du gjort det tror jag säkert du kan göra om det på typ 30 min :) Annars finns en guide i Mekartips som är byte av vattenpump, men han byter även termostaten, kolla in den. Bilder o grejjer där. |
|
|
Alltså i Gör-Det-Själv <-------- där |
|
| ok var sitter den hydraliska remspännaren då? menar du den som typ sitter skruvas i generatorn? | |
| kommer inte under bilen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.