|
|
|
|---|---|
|
Köpte min 330 cab i lördags, men först idag så har larmet krånglat ofta idag men inte tidigare.. grejen är att man låser bilen och efter ett tag så går larmet.. har hänt oftare ju längre dagen gått idag. Någon som har någon ide? Har kollat dörrar och fönster och bakluckan men allt verkar stängt på rätt sätt. /burner | |
|
Parkerar du på en stor parkering med mycket bilar? Har märkt att larmsignaler har en tendens till att störa andra bilars larm. Har själv låst upp vår BMW och märkt att jag utlöst larmet på en annan bil ett par platser bort. Det betyder inte att det är just det som händer i ditt fall. Har du kollat så att motorhuven är ordentligt stängd? Den är också larmad. Har för mig att tryckkontakten sitter nere i det högra hörnet inne i motorrummet vid det stora tomma facket på högersidan, där pluskabeln kommer ut. |
|
|
Okej, tackar för tipset skall kolla om det är motorhuven, känns som så nu när du nämner det. Hemma på gården så har vi två bilar och den andra har inget larm alls så det tror jag inte felet är. Men skall kolla detta med motorhuven så återkommer jag sedan. /burner |
|
|
Tipset ang motorhuven gjorde nog susen, trycker ner givaren några ggr och sedan stängde huven lite mer bestämt och låste och larmade... hände inget.. så verkar som allt är löst nu =) Tackar för tipset! Men börjar de krångla ändå så vet man ju vilken givare som strular om inte annat. /burner |
|
|
Se till så att det inte kommer smuts i givaren då kan den bli lite trög och börja krångla. Det enklaste är att göra rent den och sedan smörja upp den. Skönt att du slapp fellarmningar. De är så irriterande, och grannar stör sig på tutandet, speciellt i tätbebyggt område. Tack och lov bor man själv utanför stan på landsbyggden med skog på 3 sidor av huset. |
|
|
Tyvärr så var det inget fel på givaren för huven. Larmet gick ändå senare på kvällen dock. Så åkte till BMW igår och fick dem koppla upp mot datorn så man ser exakt vilken som fel-larmat mest ggr. Och huven hade inte larmet en enda gång =) utan det var den sensorn fram i kupen (dvs kupe trycks larmet) eller vad meken sa.. Så den larmar alltså lite titt som tätt pga av detta och i deras instruktioner så skall båda den fram och den bak bytas när man skall byta någon av dessa. Och den som är trasig nu där fram kostar 1800kr något och den bak 1700kr något.. sedan 1,5-2timmars arbete för att göra detta.. så runt 5000kr bara så där =) Kostar att ligga på topp! Men kupe larmet går ju avaktivera när man låser bilen.. man trycker 2ggr på lås knappen så larmar allt på bilen förutom kupe-larmet.. så de funkar tillsvidare. Men klart larmet skall fixas. Ville bara berätta exakt vad felet var. /burner |
|
| Alltid jobbigt att lägga pengar på sånt, men det kan vara bra att ha när och om man parkerar bilen med suffleten nere. Annars är det väldigt lätt för någon klåfingrig person att knycka saker. | |
|
Precis.. men lär inte ha suffleten nere så mycket nu innan nästa sommar =) Men de är klart de måste åtgärdas innan nästa sommar i alla fall det är klart. /burner |
|
|
Det låter inte kul! Bra med sensorer som funkar när suffletten är nere, men falsklarm är ju inget vidare. Är det ett vanligt problem i 3-serie-cab? Andra här som haft problemet? |
|
|
burner: är din bil fabriksny eller begagnad? Vilken årsmodell? Har kollat på engelska forum och det verkar vara vanligare i bilar byggda efter maj 2004. Kolla här: Länk Är rätt sugen på en 325cab, men falsklarm kan jag leva utan... |
|
|
Tackar för länken, skall läsa genom den imorgon när man har lite mer tid. min är en 2002. Men BMW sa till mig att de var den främre kupe sensorn som var trasig där av fellarmningen.. men de kan man leva utan.. i alla fall under vintern nu=) bara trycka 2ggr på lås knappen så avaktiveras kupe larmet. /burner |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.