|
|
|
|---|---|
|
Hej Har provat att koppla in "ljud ut" från min dvd spelare till kontakt 4 och 5 på videomodulen, den vita kontaktdelen. Se Länk Det är en 740-95 med mk1 navi. Inget ljud får jag. Jag antar att ljudet skall komma när jag ställer in kanal AV. Dock så har jag inte kopplat in bild från DVD till BMW skärmen utan till två takskärmar bak. När jag slår på kanal AV så står det MUTE. Ska ju åka iväg en bra bit med barnen och vill gärna att de ska kunna lyssna på filmen med. Finns det eventuellt något sätt att få fram ljud provisoriskt och snabbt? | |
|
hej ajhp, Så långt jag kan se så har du tänkt rätt. Stift 4 är audio in + och 5 är jord, (skärm runt kabeln till stift 4). Det är också till dessa stift AV in jacket längst bak på mittkonsolen är kopplat. Använder du det ska du använda en 3,5mm stereo phono plugg där spetsen är + och kontaktytan längst upp är jord.(Den mellersta kontaktytan är composit video + och går till stift 6 i det vita donet) Notera alltså att det bara går att få mono den här vägen. Kolla en gång till om du har vänt alla poler rätt, det är det ända felkälla jag kan komma på. |
|
|
Kom in just nu från bilen och är Glad! Jag har nog inte lika välutrustad bil som du har så att jag har aux i mittkonsollen bak. Jag hittade en annan bild på kopplingen och den bilden var spegelvänd, tror jag i alla fall, och passade mig bättre. Har väl kanske tänkt fel och kollat på kontakten från fel håll och då blir det ju fel. Men det fungerar för mig i alla fall, eller barnen kanske jag ska säga, nu blir dom glada! Blir till att åka bil i 12 timmar på onsdag. Trist bara att navigatorn inte fungerar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.