AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.262

Och så var dom borta!

Sida 2 av 2
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Finns vissa risker att se någon idiot gå loss på bilen. Förutom de mest uppenbara som att själv få spö/en kniv/skjuten så blir det ibland konsekvenser av att klå upp någon på öppen gata.

Det trista var när min far såg an man i kanske 50 års åldern repa en sprillans ny audi a6. Tog "farbrorns" reg nummer väntade på ägaren och sa till henne vad han sett. Hon blev helst förstörd (bilen var 1 vecka gammal).

Det tråkiga var att polisen i stort sätt trakaserade min pappa mer än boven. Flera telefonsamtal och beskök och frågade om han "verkligen hade sett rätt". Skandal! Men gubben erkände tillslut men det var sista gången farsan sa något om något.

Trist när man som vittne får mer skit än boven som behandlas med silkesvantarna på.
Pu
225
Puppe
M535-86 m106
Jag undrar om det skulle finnas någon metall firma som skulle kunna tillverka en uppsättning låsbultar! alltså helt speciala bultar! finns endast ett exemplar i hela värden!=) skulle kosta en hel del! men det skulle fungera bättre än vanliga låsbultar!
BmwPojken
Jag hade en 520 för ca 1,5år sen som jag satte på momo sport 18" fälgar på, 2 låsbultar på varje fälg, dom försvann på ca2vec på en belyst parkering ca 70m från min lägenhet, ska också tillägas att det går en väg på andra sidan parkeringen. så det spelar nog ingen roll vad man gör, dom tar ju typ vad dom vill ha ändå dom j***a råttorna.

Bloom- det räcker med foto på fälgarna när dom sitter på bilen(regskylten måste synas)..iallafall hos trygghansa.

bl
143
bloom
325i E36
Jodå, jag fick ut pengar för fälgarna (hade både foton och ägaren innan mig som kunde intyga att dom satt på bilen), problemet var att jag inte kunde bevisa hur gamla dom var då inköpskvitto saknades. Då räknar dom fälgarna enligt bilens ålder, och då bilen ej direkt är nykläckt så blev det 80% värdeminskning (10% per år max 80%). Å andra sidan drog dom "bara" av 30% av däcken. Samt 1.500:- i självrisk.

Hur man än vrider och vänder på det så är det alltid den som blir drabbad som drar det kortaste strået.
Inte bara ekonomiskt utan även psykiskt samt allt bök och stök med polis och försäkringsbolag m.m.
Tog över 6 veckor innan jag fick ut några pengar...
Ljusglimten i historien är dock att det nu sitter splitternya 18" fälgar och däck.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.