|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
När jag kom hem igår kväll såg jag fetaste e46 330, parkerad på besöksparkeringen tre bilar ifrån min. Den hade 18" BBS fälgar kromade lister och m3 kjolpaketet och var svart. Jag tänkte att det bara var någon som var där på besök eftersom den hade tyska reg.plåtar. När jag var på väg till skolan imorse sätter jag mig i min bil, och då märker jag att den är kvar. Jag kör fram till den och till min förvåning märker att bilen står på fyra backar vid varje fälg och att dom fina fälgarna är borta. Jag fattar inte hur fräcka dagens tjuvar är, dom tar allt dom vill ha. Det var en väldigt synlig och belyst parkering men det hindrade inte dom, trots att den var omringad med bilar på båda sidorna. Jag tycker synd om killen som blev av med sina fälgar, men det värsta är att jag inte vågar lägga på mina helt nya Radius R6 18" fälgar av rädsla att dom kommer att försvina. Hur fan ska man skydda sig mot desa tjuvar som inte bryr sig om med människor eller nåt annat. Forza BMW | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Låst garage. så bilen inte syns.Borde det inte vara lutningslarm på en E46 330??? Ne j det där är inget kul att drabbas av, det är sånt som kan få vissa att vilja åka gammal rostig volvo i stället. MVH Hasso |
| Det är väl medborgargarden eller något liknande. | |
|
Hoppas få behålla mina, med lutningslarm och 2 uppsättningar fälglås. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
netsix |
Tyvärr är det ju inte alla som har tillgång till garage, som jag tex. Man är nog tvungen att försöka ta några såna på bar gärning och göra en lynchning på dom. Då kanske de här snorungarna som kommer efter lär sig att man inte skall röra andras bilar, för då råkar man illa ut. Tänkte trycka upp en dekal där det står: Touch my car and I dedicate my life to hunt you down and make your life to a living hell. Hihihihi Nackdelen är att man kanske provocerar fram något då istället, därför tveksam. /netsix |
|
Netsix-- Tanken är god, Synd bara att dårarna förstår nog inte vad det står.... Kanske får skriva - RÖR O DÖ - mvh (Har DU en fin touring att sälja till mig, Hör av dig.) |
|
|
Testa samma dekal som Hells angels har på sina cyklar, de lämnar alltid nycklarna i !! "This bike belongs to a Hells angel, mess with it and find out..." =========== V8-power |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bmw -Matte: Nog ingen bra idé tror jag. Och vilken BMW-ägare vill känna sig lierad med vad man nu kan sänka sig till att kalla dessa individer för. MVH Hasso |
Kowalski |
hasso: Eller vad som kan tänkas hända om en Bandidos-medlem eller något annat rivaliserande mc-gäng får syn på bilen...ajaj |
|
Hur väl fungerar engentligen låsbultar?? Har alla tjuvar som livnär sej på att stjäla fälgar en hel uppsättning av olika nycklar för att knäcka sådana lås?? Har MOMO fälgar på min BMW, antagligen värda nästan lika mycket som bilen =/ |
|
netsix |
Vi byter ofta in bilar med låsbultar där det fattas nycklar, det är inget värre jobb att få bort dom ändå kan jag säga. Man kan köpa 2-3 upsättningar och sätta dit, då blir det lite svettigare. /netsix |
|
Tyvärr finns det ju inget annat än låsbultar att ta till, går ju att svetsa dit skiten, men blir så jobbigt att byta däck. En av mina låsbultsuppsättningar satt på bilen när jag köpte den, förhoppningsvis är det något märke som inte säljs i sverige, mindre chans att ev. tjuv har nyckel till dem då. Hoppas jag iallafall. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
Kowalski: har en kollega som bor mittimellan Hasselarp och Kattarp, det har kommit en del projektiler farande men annars rätt lungt, nog om detta nu, inget bra att diskutera sånt här. MVH Hasso |
|
Jo tack. Blev av med mina BBS-splitfälgar i slutet av januari, skitkul (not) Saknade även inköpskvitton på dessa då dom satt på bilen när jag köpte den, varpå försäkringsbolaget drog av 80% av värdet på fälgarna. Så ett tips är att alltid begära kvitto eller likn. på fälgar och däck om ni vill få ut något på försäkringen. |
|
|
Låsbultar hjälper inte ett dugg! Det finns en hylsa(1200:-) som tar alla låsbultar. Har en sådan på jobb för det finns ju kunder som har sin låshylsa hemma eller i bankvalvet när dom ska skifta däck eller serva bilen....... //TobbE |
|
-:BeeMWe:- |
Låsbultar med sifferkomb ? Finns det? |
Roffen |
hei peanutboy inte forstår jag hur man kan bruka en hylsa? inte på mina falgar iallafall det e ju bara ca 1mm klaring kring bulten o falgen!! |
|
Det säkraste sättet är nog att låte låsbultarna rosta fast för då har man ett h-vete vill jag lova. Nej låsbultar är liksom larm o immo bara ett sätt att fördröja det hela för boven. Ju mer hinder man monterar desto längre tid tar det för kjell kriminell att komma över det han vill ha... who dares wins... |
|
Kjell Kriminell hoppas inte "powerkjelle" får syn på det :D MVH Hasso |
|
Gravera in bilens registreringsnummer på fälgarna! Då är det inte så många som är intresserade av dem längre. |
|
|
Inför avrättning för såna människor (DJUR)!!!!!!!!! Jag har fått äran att komma på en person som gjorde skadegörelse på min bil. Han repade sidan när jag såg det!!!! Jag nästan släpade han till närmaste uttagningsautomat o han fick ta ut vad det kostade!!!! TRO mig!!!!! Han repar inte min bil mer. Det lovade han .......gjorde nog ont! HI HI |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.