|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag undrar vad ni killar rullar på för fälgar på era e30´n ? Här i Finland verkar det vara totalt omöjligt att hitta nåra fälgar med en offset som är lämplig för e30. Några förslag ? Ngn som vet om det finns OZ eller BBS som passar ? eller har dom slutat tillverka för e30 ? Finns inte här i landet iallafall. ;( blää.. //air | |
|
Jag har BBS BMW orginal 15 tummare, inte särskilt snygga men gör sig bra på bilen. Har lämnat dem på total renovering, det var alternativet när plånboken styr! men om man hade fått välja så skulle jag inte tveka att slänga på ett par sköna 17 tummare! // m |
|
|
MOMO Sport 205/40/16 Dom gör sej jäkligt bra på E30 |
|
|
Hartge Modell A 7,5" med 205/50/16 däck. Grymt snyggt tycker jag. Passar som handsken i hjulhusen. Man kan sänka bilen 8 cm i fram utan att det tar i. Fast 18" OZ Superleggera 3 vore ju inte fel heller att knöka in. Kostar bara 40000 utan däck:) |
|
|
Borbet, design bs (Länk ? tror ngn att 9x16 et15 går under skärmarna på en e30 ? kan vara lite tight... |
|
|
Kör BBS krysseker 15 tum och har tidigare haft Alpina 16 tum. Tycker Alpina är snyggast. Tycker man ska ha tidsenliga fälgar. Hartge och ACT krysseker 16 tum är också bra. ACT på länken. Länk Av moderna fälgar gillar jag OZ Superturismo. Tycker inte att en E30 ska ha större hjul än 16 tum. Bilen blir slö och går inge bra. Mr C |
|
|
Hade tidigare OZ Superturismo 17", och skall snart köra på kromade eller helst polerade Alpina 16"... Håller med den ärade medlemmen Mr C om att Alpina är snyggast. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Hmm, ska först säga att jag håller med er, skulle gärna rulla på ett par alpina 16", men tyvärr e det en bristvara här i .fi ;( (har för övrigt ett par 15" alpina e21 fälgar hemma, men dom går inte under skärmkanterna på e30, et12). Har försökt få kontakt med alpinaimportören, men det verkar ganska lönlöst. Troligtvis blir det att rulla på Borbet T 7.5*16 i sommar, så får vi se sen. p.s. kolla in Länk 335i, med borbet design T //air |
|
| Borbet T är ursnyggt på E30! Kanske du ska klämma in 9*16 där bak (opraktiskt och onödigt men ack så snyggt!) | |
|
-> tipsaren. Ja funderar nog lite på det... finns 9x16", endast för bakaxeln i borbets katalog... men... ;) måste kolla prisskillnaden idag... (= //air |
|
|
TSW har ganska snygga fälgar som passar på E30. Kör själv på sånna. Är ju inte så svår å hitta fälgar med samma bultmönster, svåra är å hitta fälgar som har samma nav diameter. ¤Bergh¤ |
|
|
Nu har jag köpt! eller beställt heter det väl.. tar några veckor innan dom kommer. Blev en fälg som heter CR7 i 7.5*16 varvet runt... -> bergh Jo, tsw gör e30 fälgar, men nästan inga andra gör fälgar med rätt offset... Ni får gärna ge era åsikter om fälgen ifråga.... -> Länk //air |
|
|
Länk Jag har Borbet A. Tycker att de ser fräsha ut på min. Men jag skulle hellre ha B men när jag redan har A så vill jag inte riktigt lägga ner ett antal tusen på ett par nya. :] |
|
|
Borbet A är aldrig fel på en E30, trots att modellen är från 80-talet (kanske det är därför den passar så bra på en 80-tals bil). Men vilken modell är B? |
|
LoveDoktor |
Ville bara säga...bra fälgval nu kan jag läga OZ superleg... å läga mina alpina hjul på hyllan å skinnna =) cya i town m.v.h. Frank |
| Tipsaren: Förlåt jag menade förstås BS :) | |
|
-> HL Du kan sova lungt, modell BS finns inte till e30 ;) kollade det för flera veckor sen... (= //air |
|
eing9911 |
Går det sätta på 8" fälgar fram på en e30? En kompis skall köpa nya fälgar till sin och 8":na är lika dyra som 7":e. |
|
Jag har ingen erfarenhet av åttatumare men jag har 7* 15 tum på nu o så e den sänkt 40 mm. och det är precis att det går! BMW:n är mannens bästa vän |
|
|
borbet bs finns till e30 eftersom jag har det:) 8"kant |
|
|
oj vilket lyft... :) själv kör jag just nu på Integral A2 7x17 eller om det är 7,5 kanske med 215/45or snart så går borbet A 8,5x17 på med 205/40.. om det nu funkar.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.