AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
925

MICROFILTER utan luftkonditionering

erik_k
Börja inte skruva bort handskfack och dyl. om du inte har AC. Om du har ett reningsfilter sitter det under vindrutan i mitten nedanför torkarbladen. Öppna motorhuven och skruva bort plåtstycket som fungerar som en ljuddämparplatta mot kupén. Nu ser du 2 cylinderformade burkar som skyddar fläktmotorn.
Har du inget filter utan bara en plastkopa med fritt luftintag kan du köpa ett "modifieringsfilter" som passar att skruva dit själv. Kostar ca 500 kr.
Skönt nu när pollentiderna är igång!
rogan
JAAAA!!!!!!!!

JIIIIIPPPIIIIIII!!!! - TJOHOO!!

Har gåttt och drömt om något liknande men inte trodde jag att det på allvar fanns :)

// Många åker bil, vi kör BMW
rogan
Tjena igen

Filtret. Finns det att köpa hos BMW-handlare eller är det något annat påfund?

Sp
16
Spaggen
325i -91
Finns det ingen som har en digitalkamera, som kan ta lite bilder, för jag kan ta mig f** inte hitta nåt... :-)
rogan
Tjena Spaggen

Om du inte hittar något så kanske du inte har något :)

Har du problem med barr och löv bakom munstyckena i kupén så har du troligtvis inget. Det har iaf jag och jag vet att jag inte har något filter.
Hade bort allt det där i samband med lite service under insuget.

När jag byter så ska jag ta lite bilder och se till att du får dem. Kan dock dröja lite (veckor).

Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
nån här som vet hur man byter microfilter om man har ecc?? dom ska ha 1400:- för å göra de på aukt. bmw verkstad..

/NiFE - Nice life
Mattan
NiFE: Det sitter bakom handskfacket, tror de finns under mek.tips.

Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
Mattan: tack för den du! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.