|
Sida 8 av 9
|
|
|---|---|
|
Krille's 3.0S *host* driftar på bra i alla fall =) Behövs ju lite värre axel än E3 originalet givetvis. b2600. Hoppas du lyckas knåpa ihop nåt trevligt, spänning och förväntan! |
|
|
Nu ligger min på powerbörsen... 2 intresserade inom 20 minuter :) /Jimmy Länk |
|
|
Bygget är spikat Jag och en polaren som tänkte köpa bilen,kom överens om att bygga den tillsammans. Han han kontakter ang amerikanska bilar och jobbar som mekaniker hos en usa bilimportör:) Motorn blir nog en cheva 350 med en 700låda,ang oljetråget så går det att modifera(fråga mig inte hur) |
|
|
min såld.. /Jimmy |
|
|
Hejsan! Jag har också en E3 3.0Si som är i helt okej skick.. ingen utställningsbil men ingen härk heller :P här är lite bilder på den :) Länk |
|
| Sälj fälgarna till mig Farre;) | |
| Fredrik: hehe ja visst, bara du hittar likadanna fast 18" och 10,5"breda bak och 9"breda fram från 850 "alpina". Sen får du nog köpa dem :D | |
| haha ok då | |
| Någon som är sugen på en 2800-70? jag har lite för mycket projektbilar och prioriterar 02:an före E3:an. Den är bes. till sep. 2011. | |
|
Martin X; mer info om den och bilder skulle vara kul:) vad har du tänkt för pris för den? MVH Farre |
|
| Den är ganska orörd förutom att förgasarna är bytta till weber som behöver bestyckas om, finns lite rost att fixa, sparklåda,skärmkant baktill och rost runt blinkers fram, jag har fina framskärmar ligger till den. Färgen är Nevada (ljusbrun) med brun inredning, ser bättre ut än det låter. Sitter 16 tum BMW 850 Csi fälgar på med nya sommardäck. Hade tänkt mig 9000kr, medföljer ett parti delar då också. | |
| Avesta vafan :( | |
|
Tack för svaret! Har du bilder på den också? skulle vara kul att se :) Intresserad av byte annars? MVH Farre |
|
| Ska försöka fixa bilder, vad har du att byta med? | |
|
Jag tänkte att de blir för mycket kladd i trådet så jag skrev i din gästbok :) MVH Farre |
|
![]() 318 Bmw 320ia E30 -84a
Bmw 320ik E30 -88a bmw 324td E30 -88a Bmw 750ia E32 -91a bmw 730i E32 -89a |
ja har en 3,0si 75a fast med en disel motor i under renovering just nu reservdelsbilar 3,0s 75a 3,0si 77a |
|
Köpte Jimmy´s (BMW735IA) 2800 E3 -70. Med kul historik och dokumentation. Den ska nu rostlagas o lackas. Någon som vet vart man får tag i tröskellådor ekonomiplåt? Natürlich größer Garage als Haus |
|
hur blev de me ett e3 register ? dog de ut ? |
|
Som allt annat. :) Närå, jag snickrar lite sakta när jag inte irc'ar eller forumspammar. Jag har inte så bråttom. Om jag väntar tillräckligt länge har väl alla E3'or rostat bort :) |
|
e de nån som tar tag i de eller ? samla in en slant bara ju här e nog en del som e sugna på å veta hur monga % av sveriges e3 or man har =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.