|
Sida 3 av 9
|
|
|---|---|
|
Ok,gillar inte grått tyg tyg jag heller fy.Den är alltså inte reggad med nuvarande motorn,men det har ingen betydelse alls. Jag har tagit förgivet att motorn är def,så man inte blir för besviken när man inte får igång den(kan inte räkna med mer när bilen var chockerande billig:)) Föresten är t-låset ehmm...lite modiferat pga nån tidigare ägare tappat nycklarna |
|
| ....och jag kan inte vänta på att se fotot,föreställer mig ball-tröjor o ishockeyfrisyrer.....:) härliga tidiga 90-tal | |
|
Kom nyligen upp från garaget,lyckats få igång tändning o startmotor,motorn går runt fint,tyvärr pumpades det bränsle rakt ut golvet pga ruttna anslutningar till bränslepump/filter,men det är lätt fixat. hoppas på en liten gnista bara...:) |
|
| Bra där b2600 :D Men du.. bilen är möjligtvis inte röd? och kostade kanske 2000:- ? | |
| Den är röd ja...ehmm..dra av 60% på beloppet du skrev:) | |
| Jiax! De va inte mycket. Såg annonsen som låg ute förut och ja var själv inte så intresserad av ett uppbrutet tändlås + alla andra skönhetsfel/missar ^^ Men gammalt är ju gött och billigt kan ju innebära många sparade tusenlappar också. | |
|
b2600: Blir spännande att höra hur den går när du får igång den.Tur du som får meka BMW iallafall, kom nyss hem från garaget efter en helkväll med en Mondeo och en Brännan-släpvagn...suck. Besiktning imorgon av mitt släp och min mors E39. Min scanner hade dom glömt att skicka med i paketet från Pixmania, men bilder kommer så småningom. Dock är det bara två och dom är bara på bilen. Inga ball-tröjeförsedda hockeyfrillamänniskor tyvärr :) Etre, BMW CS#1507. |
|
|
Mecka ford är inte roligt ibland...har mina minnen från granada tiden i slutet av 90-talet:\ X-freak Jora,priset var ju helrätt,även om det finns lite defekter som bucklig stötfångare fram,tändningslås,inredning. Vid saneringen av bilen rensade jag ut massor av kablar o högtalare,löv,tidningar,dasspapper,mm.Skuffen har jag bara kollat lätt i,där överst fanns en drivknut märkt 2500-3.0. Visade sig att lädret bak faktiskt är helt. Styrenheten till insprutningen ligger placerad under baksäte. Får väl hoppas scannern anländer snart så man får se den gamla 2500an i sina bästa dagar!vera moda... Nej nu är det läggdags efter en natttjänst i den tunga industrin, och fem dagars ledighet med bmw mek vänta |
|
|
Helt ofattbart...Bytte den ruttna slangen,kopplade ett provisoriskt t-lås,på med starthjälp.....VROOOM! Gick t.o.m på alla cylindrar,avgasystemet behöver översyn samt laddningen:) |
|
| Minst sagt trevligt välkomnande du fick av bilen. Härligt med en bil som sitter och gömmer på fullt fungerande grejer =) Jag vill också ha en tokbillig 2500 och meka på. | |
|
Jepp det kan man säga,jag hade väl bara riktigt med tur. Det är ju en bit kvar med bilen iaf,har ju bara startat den kortare stunder i garaget än. Finns inget vatten i motoroljan iaf,men tror jag smyger ner o mekar lite och tar ett kompprov Fanns en e3a på blocket idag,tror det var hällefors. Inge pris var angett på denna,men det kan ju va ett fynd |
|
|
Ja vad säger man, ännu ett bevis på den tyska kvalitéten och pålitligheten :). Själv har jag besiktigat min mors 523i idag, utan anmärkning. Provsatt även förarplatsen på en Rolls-Royce från tidigt 80-tal som stod på en lackverkstad, visst satt man mjukt och skönt men den väckte dock inget ha-begär. Tror att dom senare där BMW är inblandade teknik och motormässigt är att föredra om man ska ha en sån. Etre, BMW CS#1507. |
|
|
GÖtt nar man får igenom bilen på först kontrollen. Ang rolls royce Länk |
|
|
Ok...i Karlstad, det är väl kring dina hemtrakter? Etre, BMW CS#1507. |
|
|
Jepp.det stämmer bor 6mil norr om karlstad i det soliga Rottneros E3 som dök upp idag Länk Även en 2002a,5mil öster om mig Länk |
|
| Trenollan är min. :( | |
| Aha....är den mycket rostig lus? | |
| Halva golvet är lagat sedan tidigare och är ok. Trösklarna är rätt dåliga, annars är den ok. Finns rost i dörrarna och i hundbenen, huven är rätt ful. Kan man hantera en svets är den snabbt på vägen, men det kan inte jag... | |
|
Ok,hantera svets kan man ju,du får gå en utbildning och sen laga upp den;). Bilen verkar ju vettig om den funkar annars. Skulle kanske investera denna bil,men jag måste priotera en trial-mc |
|
|
Haha, härlig prio :D Jag har en rostfri E3, så jag räkmackar mig fram på den istf att lära mig svetsa :P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.