|
Sida 2 av 9
|
|
|---|---|
| Jag kom precis på att jag oxå har en 2800 -69 som är ombyggd till pick-up under 80talets glada dagar! Jag har lagat upp all rost för några år sen men den har blivit stående! Tanken va att ha ett släp med Isettan efter och en fräck motorcykel på flaket =) | |
| Har nyligen bytt till mig en 2800-70 reggad i augusti 69 "40 år", har stått avställd sen 91 men håller på nu och ska försöka få den besiktad, behöver nya framskärmar och lite rostlagning i tröskel och skärmkant annars rätt bra i karossen. Någon fler som har en E3 i färgen Nevada? | |
|
Hur många snarare har mer än en E3a då..? Själv har jag två, men kan tänka mig att införskaffa fler så småningom. Funderar på att åka upp till Uppsala och kika på en 3.0Sa som i helhet ska vara fin med lite småfix på. Tänkte på att ha den som sommarbil till o från jobbet.. |
|
|
Min far är andra ägaren till en 2800 1971, en av de sista innan uppdateringen. Bilen är Charmonixvit och i totalrenoverad under mitten av 90-talet. Ljudet i denna bil är hur maffigt som helst ;) I mitt tycke en av de mest tidlösa karosser BMW byggt! |
|
|
Jag har en. En granatröd 3.0 Si-76 som jag köpte av "Salesman" (Mats H.) för en massa år sedan. Just den bilen finns att beskåda under Modellguiden för E3-karossen här på Autopower. :) Etre |
|
|
Såg att den även finns med på bild under Reportage-sidan från Gävle-träffen 2002. Synd att den träffen inte finns kvar längre. Detta är första sommaren som jag inte har haft tid att köra den bilen överhuvudtaget. Brukar ta en tur till Ramsele fordonsträff varje år annars, där är man tyvärr oftast enda BMW´n på området. Men så är det ju, bilträffar i allmänhet har ju en tendens av att övervägande locka bilar som är tillverkade i USA. Vore kul med en gedigen "tyskbilsträff" här i norrlands inland nån gång i framtiden...någon fler som har samma funderingar? Etre, BMW CS#1507. |
|
|
Hej jag har en vinröd BMW 3.0SI års 75 köpte den i går. Ska åka ner till garaget och försöka få igång den:) tänkte att den ska vara bes om 1-2 månader. Inte så mycket rost på den, ska lägga upp bilder sen /micke |
|
|
Köpte min första E3a idag Länk Gillar den faktiskt,blir en sanering,komptest,o försöka starta gamlingen, annars blir den ev till salu |
|
|
b2600: Tyckte att jag kände igen reg.numret på din nyinköpta E3:a, grävde i bokhyllan ett tag och hittade ett gammalt fotoalbum från tidigt 90-tal med bilder på din bil! Men då ägdes den av min kusins dåvarande pojkvän. :) Etre, BMW CS#1507. |
|
| haha fan va skoj,kan du inte ladda upp fotot så man kan se hur den såg ut då? | |
|
Skulle jag gärna ha gjort, men väntar på en scanner som jag beställt så det kan dröja ett tag, plus att datorteknik och jag sällan går ihop.:) Men klart att jag gör ett test när jag fått hit den. Den ser ju lite blankare ut på mina bilder då, om man säger så...:) Jag hör av mig här eller på din mail (vi höll ju på att göra lite E38-affärer tidigare i år men det blev ju en vit istället, som du vet...;). Etre, BMW CS#1507. |
|
|
Aha trevligt Etre,världen är bra liten ibland!fick en seriös spekulant på 740in igen,men han var verkligen inte seriös ang priset(storprutare nr1),så den blir kvar en stund till. Du råkar inte minnas om bilen hade utbytt motor till 2.8 ir 3.0 vid detta årtal? |
|
| Ja en annan är precis ny ägare till en mattsvart 2500 -75 2,8L. Besiktigad sen en tid tillbaka fram till sommaren. | |
|
b2600: Helt rätt att ha kvar bilen när storprutarna kommer, jag har själv behållit bilar av den anledningen tidigare. Angående din E3:a så satt det en 3 liters insprutare i den då (ca.-92,-93), enligt uppgift. Kollade inte under huven själv men minns att jag åkte i bilen EN gång och blev helsåld (mycket därför som jag köpte min egen E3:a sen). Det var brun skinnklädsel i den som inte var i det bästa skick, bilen var relativt nyligen omlackad i en Porscheröd kulör som någon avundsjuk jävel gått å repat med en nyckel på ena framskärmen om jag minns rätt. Min kusin är från Trollhättan men tror att hon bodde i Stockholm då med den här killen som hade fått ärva bilen efter en släkting. Dom hälsade på här innan dom åkte vidare på sin norrlandssemester. Jag blev ganska fundersam när dom svängde upp på gården minns jag, då körde man ju en liten E30 själv så detta var ju lite annorlunda så att säga... Etre, BMW CS#1507. |
|
|
Kul att få veta lite historia bakom bilen!+då är det bekräftat vilken motor den har och att iaf den varit monterad i ca 20år. Skinnklädsel är som du beskriver inte i det bästa skicket,behövs antagligen en bättre beg ir överdrag. Den här bilen har nog lite kultvärde ändå.. |
|
|
Ja visst är det en kultbil, snabb och bekväm också trots sin ålder. Men så är den ju urfadern/modern till 7-serien som kom sen. Tänkte på dina motorfunderingar...en nyfiken fråga; står det att det är en 3.0 Si i reg.beviset eller en 2500 som du skrivit här? Etre, BMW CS#1507. |
|
| Ska kolla vänta... | |
|
Handelsbetäckning BMW 2500 Max netto effekt 110.0 din |
|
|
Ok. Det var en överraskning. Jag har alltid trott att den bilen var en 3.0 Si från fabrik. Inte för att det har så stor betydelse. Blir ju en sån ändå om man lägger i 3.0-motorn. Jag är inget originalfreak direkt. Min E3:a har t.ex ljusbeige/brun skinninredning från en annan E3:a (3.3 La tror jag det va), tur dom hade bytt innan jag köpte den. Hade tydligen varit nåt fult grått tyg original innan. Etre, BMW CS#1507. |
|
|
.....får nog scannern denna vecka...ska försöka scanna in lite BMW-bilder då å lägga upp...även på din bil då. Etre, BMW CS#1507. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.