|
Sida 1 av 9
|
|
|---|---|
|
Tjena. Jag har köpt en gammal 3,0s -72. Håller på med lite lagom genomgång på den, och jag undrar hur många andra det är som har E3? Är det nån som använder den som bruksbil? Och är det kanske nån som känner igen min gamla E3:a? Kanske rent av nån som ägt den tidigare? Skriv gärna och berätta. Här är en länk till min bil på garaget.org. Länk MVH Morgan. | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Hej! Jag har en 3,3Lia -75, vinrödmetallic med svart skinn. |
|
Jodå, jag använder min 3.0S -72 som bruksbil! Har gjort det i stort sett hela tiden sedan 1979 då jag köpte den! Ett normalår åker jag dock en bil med ACC några månader på sommaren! Per L |
|
| Har en -77:a 3.0Si som jag håller på och gör iordning. Lite av ett långtidsprojekt, räknar tyvärr inte med att få ut den på vägarna under de närmaste 2-3 åren... | |
| har ingen e3:a men skulle gärna vilja ha en.. dem ser så snygga och eleganta ut.. ska bli kul att fälja era projekt.. lägg gärna inte lite fler bilder | |
|
Har Alpina gjort någon version av denna modell? Såg nämligen en äldre BMW i toppskick med Alpina-stripes och lite fläskigare front i Gävle härom dan! Såg ut att vara en E3! |
|
|
Hade en trenolla mellan åren 1979 och 1982. Mycket trevlig bil. Kommer ihåg att jag helst ville ha en CSI (eller CSL), men de var lite dyra att köpa och äga. Men sedanen duger fint, mycket bekväm och snabb. Wargen |
|
|
Hej, kul med en till intresserad, Frän färg denna gröna. Rätt fräckt att ha servicebok & papper till bilen. Min egen är fjordblå, kan ses här Länk Thorssa, Jaaa , Alpina gjorde en version av denna Autobahn slukare. Fullt ös spar tid |
|
|
3,0 SA -73. Chamonixvit, rostfri och allmänt fin.. |
|
|
vad ligger värdet på en gammal bmw e3 2500 -69 rätt fin i karosen men har varit avstäld sen 97- c:a tänkte jag bara |
|
| Lancer: det är nog svårt att få mer än 10k. Är den tokfin och har få mil så kanske upp mot 20k. | |
|
Hej! Jag har två st E3or En 3,0s -77 Vinröd met som jag haft som xtra bruksbil under 90talet fram till 2002 står inställd i en lada med en buckla på förardörren! En 3,0si -77 arctisblau met som jag gjort iodning från aug 2008. Allt utom motorn är vidgjort samt nästan alla lister m.m. köpt nytt på BMW. Länk MVH KG |
|
|
Thorssa, ja dessa finns, men bara nätt & jämt Fullt ös spar tid |
|
|
Har en 3,0Si -77 med min farsa. Topazbraun metallic. Beige velour (bytt i somras - hade turen att hitta en fräsch inredning i rätt färg). Alla plåtbitar bytta/renoverade utom taket och väggen mellan baksätet och skuffen. Dom rostar friskt dom här och de flesta delarna är ju tyvärr slut på BMW. Skulle vara besvärligt att renovera en från noll idag tror jag. Vi började 1992 och då fanns det fortfarande en del delar kvar att handla. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
Hej igen. Nu har jag inhandlat en gammal E3 igen efter en tids avbrott. =D Denna är dock långt ifrån en originalare, så den kommer att bli lite udda i utseende. Den har en 318i drivlina (fan vilket tråkigt motorval, men den är otroligt ekonomisk, kan tillägga att det inte är jag som gjort motorbytet. Men jag har i a f inhandlat BMW original 18" fälgar, och separata coilfjädrar så man kan justera lite höjd. Så blir det i a f svart sportskinn från nån annan modernare bil. Men först så ska nya hjulen på, och på med sänkningen. Sen ska den nog lackas skrikigt 70:tals grön med svart tak. Vad tror ni om det? MVH Morgan. |
|
|
Den bilen såg jag på blocket.se Du skall väl ändå inte ha en 1,8l motor i den?? Finns ju gott om 3,5l M30 maskiner till salu för en billig peng. I övrigt verkar den ju kunna bli snyggt,ett tips är att behålla alla chromelister för med 18" blir det riktigt bling bling =) garaget.org/alpinakg |
|
|
Jag har en 2800 -71 inte helt orginal. Länk När 2800 var toppmodellen så fanns den som ALPINA. 200hk hade den med standards zenithförgasare högre komp och vassare kam. dessa hade även 14" alpina split fälgar. sedan fanns e3 med b2 motorn minns ej spec på den men en version hade 230hk tror det fanns lite vassare ändå. /Otto |
|
| Den ligger som favorit hos mig på Garaget.org!! Riktigt snygg | |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
E3-Ottos bil är en höjdare. Hoppas man får se den i verkligheten någon gång, kanske på Knutstorpsträffen i sommar. :) Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Usch på er. Jag gör ju vad jag kan för att glömma min gamla pärla. Det är sällan man ser några nu för tiden. Det finns nog fler E9 sparade i i fint skick. 4-dörrars har väl alltid varit lite "bruksiga" och använt som sådana. Konstigt vore väl annars kanske. KG: din bil ser ut som en dröm i mina ögon. Vinner jag "lite" pengar hör jag av mig :) Här är min gamla som "dog" för 20 år sedan: Länk "BMW six appeal" |
|
| jag har en 2800 automatic -69 reggad första gången -71. bruksade den några år i slutet på nittiotalet, andra ägaren(!) tyvärr ganska rostig men ej hopplös, står nu och väntar på att jag ska få tummen ur...och skaffa lite plåtdelar sedan lack så att beemern och jag kan ta oss ut på vägen och njuta igen! blir väl tids nog..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.