|
|
|
|---|---|
| Har ett märkligt problem med min abs lampa.. den lyser lite ibland inte varje gång man är ute å kör utan bara ibland.. läste lite om att det kan vara en abs givare. Men som jag fattar det så ska den lampan lysa hela tiden tills man lagar och nollar den. Kan det vara något annat som glappar? abs:en funkar ju när den inte lyser! | |
|
hej det är nog inte lampan det är fel på utan troligtvis en abs givare bak. |
|
| tja! har haft samma problem på min m3:a. Då var det bara dålig jord mellan motor och kaross | |
|
Okej! hur kan du veta att det är bak? är det något vanligt eller? Jordning mellan motor och karossen borde det väl vara lite mer som beter sig kontigt och inte bara abs:n |
|
| jag hade problem med oljetemp mätaren också som pendlade mellan 80 och 150 grader. det är ju iaf lätt ock kolla om det är jorden bara att slå dit en extra jordfläta | |
|
Slänger lite liv i denna tråd igen, då jag har fått samma problem som trådskaparen! Hur får jag reda på vilken abs-givare det är fel på, om det nu är givaren? Givarna var ju inte gratis, så man vill gärna köpa rätt! ;) |
|
| Kan till lägga bil om det har någon betydelse; M3 e36, -94 (3.0L) | |
|
Man får koppla in felkodsavläsare på absenheten och läsa av felkoderna. mvh stefan |
|
| Eller ta och mäta varje givare. | |
|
Det är inget jag själv kan göra? Då jag inte har en felkodsavläsare, vad kostar då denna historian att göra? Vill komma undan så billigt som möjligt! ;) |
|
| Ta och ohm-mät varje givare och kolla om de ger något utslag. Lossa kontakterna på varje sida och mät mellan stiften. | |
| Okidoki, inte svårare än så alltså, tack! Får göra det i helgen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.