AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
849

Vibrationer framvagn vid inbromsning

Hej!
Jag är en "oskuld" när det gäller BMW, men jag har nu tagit mig i kragen och tittat lite på ett par olika i 5-serien. Jag har fastnat för en 523i -97 som gått ca 17.000 mil. Det enda jag hittade på den var vissa vibrationer fram när jag bromsade. Det var inte mycket, men dom fanns där. Min fråga är nu om det kan vara skivorna som behöver bytas eller om det kan vara något annat? Och naturligvis följdfrågan: är det en dyr affär att byta vad det nu kan vara som är fel?

All hjälp mottages tacksamt!

Grober
Hej och välkommen till forumet..

Är inte ngt proffs vad gäller detta men jag vet att bromsar tar en del stryk på E39 eftersom den är så tung.. Du kan läsa mer om E39 här: Länk

Ha en fin och GMY
//
T
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Fråga någon mindre verkstad vad de kan ta för att svarva skivorna du har. Om de har slagit sig kommer det sannolikt inte att hända igen efter svarvning. Det borde bli en billig lösning.

//
Länk
Hej!
Fick lite tips från lokala verkstaden. Dom sa att det kan även vara tryckstagen. Är det någon mer som haft problem med dessa?

Hälsningar
Grober
Vi
9
Viking1
523IA Touring -97
Hej Grober!

Det låter nästan som du kollat på min bil, sånär som på 1000 mil. Hur som helst så vibrerar mina bromsar och det är skivorna som slagit sig. Kan du byta skivorna själv kommer du undan med ca. 1600:- på mekonomen, eller ungefär det dubbla hos BMW. Jag hade satsat på orginal, men det upp till var och en att bestämma.

//Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.