AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
767

Hej undrade om (JR Sportfilterkit)vad det är exakt o om den gör non nytta?

Nima_Blade
Hej jag hittade (JR Sportfilterkit) i Länk sidan undrade om det är non nytta för mig att köpa gör den värkligen som den säger? mur mycket hk då? o dehära med kall luft o so.. moste man sen köpa sport luffilter med elelr räker det med bara med kitet?
TACK!

Blade
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Enbart detta kitet lär inte göra mer än att du får ett mysigare insugsljud. Räkna inte med mer hk utan vidare modifieringar.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Däremot så finns det vad jag kommer ihåg lite pulver att hitta genom att byta insug på 328:an. Tror det var från 325:an man tog insuget. Sök på forumet!

///Jesper
Nima_Blade
jaha ok tack vart får man tag po 325:ans insug?

Blade
Nima_Blade
o föresten har hört so mycket om K&N Luftfilter po denna sida ger det mera hp?

Blade
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Att bara byta luftfilter ger normalt inte mer effekt vilket filter man än väljer.

///Jesper
Nima_Blade
aha ok men grejen är min är redan chippad o så har den sportavgassystem skulle det hjälpa till med byta ut sportluffilter sen? elelr ingen skilland?

Blade
Nima_blade: du måste förstå en grej filtret lär inte ge nåt. visst du kan sätta på ett open air-kit men sen så ska du mappa bilen om du vill få ut "mycket" från ditt sportavgas. + filter. du kanske kommer hamna på 10hk+ (jämfört med original dvs innan sportavgas var på) inte ens d, och detta beror så klart på ditt avgas med. det får inte vara för grova rör på systemet heller för då tappar du effekt istället.

Jag tänkte också ungefär så från början och insåg att vill man ha effektökning på en sugmotor så får man pröjsa. typ kompressor lr nåt, annars e d bara o köpa en m3a helt "enkelt".

/// Bimmarkomanen
Hejsan,
Tänkte kapa denna tråd lite och fråga om Öppet luftfilter? Vilket rekommenderar ni för en 318is? Alltså gärna ett kit som är komplett och lätt att montera, med värmesköld eller vad det heter. Sen undrar jag om det är lätt att montera? Samt är det en bra idé, eller är det troligt att något tar skada av det? Vill inte heller behöva bygga om massor, utan gärna bara rakt på om man säger så.
Som på denna bil : Länk

Mvh,
Niklas
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
öppet luftfilter är kanon! tokskönt insugsljud!! men använd ett torrt öppet luftfilter.

OBS! ej oljeindränkt tvättbart, jättelätt att olja för mycket sugs in sätter sig på lmm:aren wolframtråd woops så brinner den upp... = skum motorkaraktär å ökad bränsleförbrukning.

pärlan Länk
annars finns det 998 liknande trådar att söka på ;)

/// Bimmarkomanen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.