|
|
|
|---|---|
|
köpte en Bmw 735ia "billigt" i helgen...hörde ett litet knack under ventilkåpan. Lyfte på denna för att kolla vipparmarna. kan inte se några skador men om man känner på ventilkåpa så känner jag att precis under M:et i BMW loggan så knackar det. Känns som att den vipparmen tar i kåpan. Är detta ett vanligt fel, vad ska man göra åt det och e det skadligft att köra? | |
|
Min 735a knackar också en del, men det har den alltid gjort, och det blir inte värre, så jag har bara skitit i det. Kört många mil nu, inget scary har hänt. |
|
|
Hur ser kamaxelns nockar ut? Mycket vanligt att M30 motorn sliter ner sina kamaxlar. Ett oljerör säts igen och då försämras oljetillförseln till kamaxeln som då slits. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Rengör oljeröret, justera ventilerna, byt olja ofta och varva inte ur maskin så kan det hålla länge innan du knäcker en vippa. Felet är som sagt mycket vanlgt på misskötta m30 motorer. //Magnus |
|
|
Tackaar för svren...undersökte kamaxeln o den var nice...även rengjort oljeröret...Jag kör tills det rasar...hehe...tack än en gång |
|
| Justera ventilerna, det ska man göra lite då och då på m30 motorerna, köpte också en billig 735 i våras, och den knackade en del, nu hörs ingenting förtutom det vanliga | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.