|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Harri:säkert att det bara var Cd-växlarn som var full?:)) Jag nollställer allt vid varje tankning och det verkar stämma hyfsat mot förbrukad bensin /kontra mätarställning/kontra färddatorn. Men att det ska visa 100% är väl kanske inte att räkna med. Det är ju bara en bil.Vore det ett precisonsinstrument vill det ju till en kalibrering minst en gång om året. MVH Hasso |
|
Noggrann som en tysk (eller som en tysk myt) så nollställer jag oxå vid varje tankning. Det konstanta glädjemarginalen ligger alltid mellan 0.07-0.09 l/mil. Eftersom jag varierar mellan 4 olika mackar och 2 olika leverantörer (Preem o Jet) så kan man nog utelsuta att min mack är felkalibrerad. Däcken är av godkänt standardmått så där torde inte felet ligga. Det ligger nog i BC kalibreringen. Full, fullare fullast blev jag som dom sjöng, men det var naturligtvis i bastun och icke framför ratten. Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
Deliq |
Jag minskade min snittförbrukning med nästan 0,1liter/mil bara genom att byta olja, från Castrol RS 5W/50 till Castrol SLX 0W/40 !! Jag snittar ledigt under 1,05 liter/mil blandad körning och jag lovar att det inte snålas på gasen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.