AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
814

E28 med 745 motor någon?

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej Alla.

Har nu funderingar på vilken motor jag ska stoppa i E28án. Har en 2.8 samt 3.5L motor. Kan kanske få tag på en motor från en 745i med. Nån som har kört en e28 med denna motor?

Gärna berätta lite om upplevelse osv.
mr
20
mrf
E28 520ik -87
Här e två, från finland båda så besiktningsfrågor kan nog inte svaras av dom men annars.

Länk
Länk

Paap Reeder
... de flesta bilprovare vet nog att ytterst få BMW finns med turbo. Dom vet säkert också att det gäller den omdiskuterade 2002 turbo som dom fick riva av tejpen med spegelskriften "turbo" på samt så denna 745/E23.
Tror att det är ganska rökt att försöka sig på en chansning och klarar man ett år är det samma läge nästa år o s v.

Har han väl tryckt in "fel motor" i sin handenhet blir det till att meka dit den gamla motorn.

MVH /// Paap R

mr
20
mrf
E28 520ik -87
I stort sett enda changsen lär väl vara att satsa på ombyggt fordon. Jag har inte så jättebra koll på de där men som jag fattar de så är de störst changs att få igenom.
Paap Reeder
... tyvärr nix även där eftersom det måste till "fler ombyggnationer" än motorbyte - typ flytta bakaxel o s v.

MVH /// Paap R

mr
20
mrf
E28 520ik -87
Men kan man inte få de till ombyggt fordon om man bytar lite lättare saker. Om man tar motor och låda och byter alla bromsar till värre. Går de inte då? Den uppfattningen har jag fått...
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
ingen e28 men väl en e34 med 745-motor...
besiktningen är väl en chansning men har funkat för mig iaf...trökigt med reg.besiktning bara om dom upptäcler dig!
förutom en soppaförbrukning på 2l/mil så är det den roligaste bilen jag haft , borde nog inte va tråkigare i en e28 heller!:)
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hmmm, ja, för att göra det än jäkligare. Även en motor som gått 13.000 mil från en 633CSi för en billig peng har dykt upp.

Jag har mycke svårt att bestämma mig.
mr
20
mrf
E28 520ik -87
Om du inte tänkt att lägga fram alla korten och försöka besiktiga ändå och stå och visla brevid bilen. Så är säkert de lättare att göra de med en icke turbo motor... Som sagt inte så vanligt med turbo på BMW..
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Jahapp. Det blir en motor från en 633CSI. Bra pris med låga mil.
Återkommer med byggbilder.
Visa användare
282
Fatii
528ia sedan 96:a
tyvärr åker dom flesta bilprovare upp till stockholm på en 3 veckors kurs och efter det ser dom sig själva som en bosse bildoktor utan dess like, och chansen att blåsa han e rätt stor..:D fast en turbo vette 17ton, säg att det är en storlek större egr-ventil ;)

Ge han olja Bara!!
Wa
36
Walden
325ia cab -94
530i -93i
Koppla bort slangarna mellan turbon å insuget å säg att det är en roterande ljuddämpare :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.