|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
frifart: En hel del sportighet ligger väl också i att använda växelspaken, speciellt i en BMW, eller hur?? hehe, det får man verkligen i en diesel då man kan dra den mindre per växel tyvärr håller med i övrigt i ditt välformulerande inlägg |
|
|
hehe men 335i låter ju som en diesel på tomgång. 335d har sina 580nm mellan 1750-2250 varv. (500) varv. 335i har sina 400nm mellan 1300-5500 varv. Man kan säga att du har vridet med dig hela tiden. Men faktum är att till och med 330d är till och med snabbbare än 335i mellan 80-120 i segdragning på 4:e växeln. 335d piskar dem båda rätt skönt. Men sedan är det ju det dära, hur ofta segdrar man en bensinare? Piska i 3:an i 335i och både diesel bilarna blir efter om jag förstått allt rätt. Helt plötsligt spelar inte vridet så stor roll längre och HK gör sig påmind. MVH Kristian |
|
|
Jepp så är det! Men visst är BMW´s disel sexa underbar med en vass auto. Men som jag skrivit tidigare 335i är en av de bästa och roligaste maskinerna jag kört. "Always a driving machine" |
|
|
Hejsan ! Ville bara tacka er för alla svar jag fick på denna tråd jag startade! Det är inget lätt val, men jag köper nog 335d imorgon m.v.h Urban |
|
|
Bra val! Fast du kunde knappt göra ett dåligt med de alternativ du hade! =) Mvh Johan |
|
|
Helgonet: som sagt vill inte sjunka till din nivå. Men det verkar ju som att just det är omöjligt att göra. Eftersom du har svar på allt så borde du väl med din lilla ärthjärna fattat att jag syftade på en serietillverkad bil och inte en dragster, pansarvagn eller liknande. Men vill man fuska så kan man göra det, fast en sak glömmer du... riktiga män brukar ha ett liv. Du verkar inte ha det, däremot så du kan få köpa ett på second-hand för några kronor där du även köpte dina bilar ;) /// Bimmarkomanen |
|
|
Gubbar, lugna ner er nu innan nån blir skadad =) Kan vi inte enas om att BMW bygger rätt OK bilar och vara nöjda med det?? =P /ElakaKatten |
|
|
BMW HAR BÅDE UNDERBARA DISLAR OCH BENSINARE. Gubbar det kan icke vara bättre, spelar ingen roll du kommer få en maskin som ger mer än alla andra i båda fallen! ElakaKatten har så rätt ! "Always a driving machine" |
|
|
Jag håller med faktist ;) /// Bimmarkomanen |
|
|
haha rätt skoj att skumma igenom alla argument :p , men nån nämde att en chippad 335i skulle dra en chippad 335d, stämmer det verkligen för att läste nånstans att 535d med chipp skullle ha m5 prestanda, och som sagt m5 är ingen dålig bil och 335d är ju snäppet värre, och effekt/vridkurvan är ju som sagt smaken som baken en sak till skulle nya m5:an sakna körglädje när den inte är manuell eller? kanske bara jag som missförstår =) |
|
|
Hertigen: Ja en "standard" chippad 335i drar en "standard" chippad 335d utan större problem. Och nej en 535d med ett vanligt chipp har definitivt ingen M5 prestanda, åtminstone inte om man jämför med M5 E60. Om du läser alla tester som gjorts med nya M5an så har väl ingen direkt gnällt på körglädjen? ;) Hehe |
|
| nja men här i tråden verkar de mesta för bensinarn klaga på dieslen för den är automat "därav ingen körglädje" och visserligen en annan typ av automat i m5 men man växlar ju ändå inte med koppling och vanlig sak så principen borde ju vara den samma | |
|
Vilken sportbil har en automatlåda? "Always a driving machine" |
|
| M5 har en manuell låda med automatisk koppling, allltså automatlåda :p | |
|
Öööö?? Vaa?? /// Bimmarkomanen |
|
| M5an har en manuell låda med automatisk växling, dvs datorn kopplar och växlar, det är då så jag fattade det | |
|
bimmer: citat :som sagt vill inte sjunka till din nivå.(lilla ärthjärna) däremot så du kan få köpa ett på second-hand för några kronor där du även köpte dina bilar ;) du skulle ju inte svara sa du ju har du inget liv? hahaha, tack för att vi fick skratta åt ditt välformulerade inlägg det är precis där jag köpte dom eftersom det finns knappast nya e30 324td ps.du kör väl en gammal 330i -01 och ändå hänger du inte ens med en gammeldiesel ubbe: ett utmärkt val. kom bara ihåg att flina varje gång du kör ifrån en bensinare |
|
| HAHA. Så seriösa ni är grabbar! | |
|
det är ju inte för inte som den mest sålda t-shirten 2006 heter RIKTIGA MÄN LUKTAR DIESEL och dessutom är majoriteten som köpt den kvinnor som önskar att deras män var män och inga fjollor,hehe |
|
|
Där ser ni gott folk, vissa kan inte bara växa upp :) /// Bimmarkomanen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.