|
|
|
|---|---|
|
Öppnade kylarlocket (med varm motor) för att kontrollera nivån. Tryckte till flottören, då började all kylarvätska forsa ut ur botten på expansionskärlet. Finns det någon övertrycksventil eller dylikt? När motorn kallnat försöker jag fylla på mer kylvätska, men den rinner bara rakt igenom expansionskärlet. Vad orsakar detta? Hål i botten på expansionskärlet? Någon ventil som är öppen? Tacksam för alla tips! Hälsningar Jesper Slettenmark | |
| Antagligen har ditt expansionskärl pajat. Vanligt fel på dessa bilar , fick nyligen byta mitt.... | |
|
Tack för tipset! Har jag misstagit mig eller är det expansionskärlet som är den plastburk där man fyller på kylarvätskan? Hälsningar Jesper Slettenmark |
|
|
Ja, det är den plastburken som är expansionskärlet. Som Ivar skrev är felet vanligt. Bytte själv min härom vecka efter en spricka. Det finns nån plugg i botten på expansionskärlet också har jag för mig, som jag fick åtgärda för en tid sen. Inget av felen var extremt dyra, jämför med en kylare (som jag trodde var fallet nu sist). |
|
|
Stort tack för hjälpen! Hälsningar Jesper Slettenmark |
|
|
Behöver man ta ut hela kylaren för att byta expansionskärlet? Det är ju ganska trångt... mvh Jesper Slettenmark |
|
| Vet inte.... Jag hade den på verkstad | |
|
på 528an behöver man inte ta ut kylaren vid byte av exp kärl men den kan sitta som själva f-n böt själv i våras.. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
Tack för tipset! Hälsningar Jesper Slettenmark |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.