|
|
|
|---|---|
|
Hej Har ett störande problem med stolen i min m5a. Det är så att vänstra sidan av förar stolen är sned. Är detta ngt vanligt på e34 modellerna. Har använt mej av sökfunktionen och hittat att de finns fler med detta problem. Fast inte just till dessa stolar ja har. Har elektriska skinn stolar med minnesfunktion. detta problem är inte så störande när man sitter i stolen. För detta märks knappt. Men det är riktigt störande då det ser för j#####t ut. Särskilt när bilen i övrigt är som ny både ut och invändigt. Så detta är ett problem ja jätte gärna skulle vilja ha hjälp med. För att återställa en sån här underbar bil till sitt rätta jag. //Olli BMW M5 för life | |
|
Undrar om inte "Schrickm5" här på forumet har haft de felet. Han är inte inte speciellt mycket men prova o sök på hans "nick" i skicka ett PM till han. Ganska säker på att han har haft detta problem. ///Micke |
|
| Standardfel som även finns på E32. | |
|
Lätt fixat (förutsatt att du inte har elstyrda stolar!)!! Gör så här: Be någon sätta sig i stolen o fälla upp ryggstödet helt, be denna person att hålla upp reglaget för ryggstödet i detta läge. Själv sätter du dig i baksätet bakom o "vrider" sätets ryggstöd rakt! |
|
| Läste för snabbt...*haha* Naturligtvis ser jag först nu att du hade elstyrda stolar.... | |
|
Chraist: Va med "ShrickM5" på Tullinge o då hade de med stolen inträffat. Den ena motorn ville inte dra upp ryggstödet. Alltså de va toksnett. Såg de då o de såg inte bra ut. Men jag tror han lyckades fixa till de med hjälp av tips från M5board.com ///Micke |
|
|
Det är lätt fixat. Det är vajern som går från motorn till växeln som vrider ryggstödet. Med tiden tvinnar vajern ihop sig och blir lite för kort. Då hoppar den ur drivningen. Ta ur vajern från motorn och klipp av höljet ca 10mm. Justera ryggstödet så det blir rakt. Montera i vajern igen. |
|
|
tackar för alla bra svar. Ska testa och hoppas att något av dessa svar hjälper. Kom gärna med mer svar Mvh Oliver BMW M5 för life |
|
|
Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.