|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en 530 d-00a som laddar alldeles för mycket, ska ladda ca 1,1 men den laddar ca 2,2... Har ett spräckt insug hittils, har klarat mig från smälta kolvar hittils men jag skulle vilja bli av med problemet ! Har precis fått en pinfärsk programvara inlagd, till min nya luftmassemätare men problemet kvarstår, bytte tryckregulatorn till turbon igår utan resultat, har fått som förslag att det borde kunna vara typ wastegaten som kärvar, det är tydligen nån rolig modell på turbo.. nåt med geometrisk bla bla bla... Nån som varit med om detta ? | |
|
Har du originalprogramvara inlagd eller sk modifierad progrramvara? Gjort en kontroll av spridarna, går den ojämt? Mitt heta tips är ring www. Bilelservice.se i Örebro, 019320020. De har hjälpt mig flera gånger när BMWn krånglat. Hoppas det löser sig! Mvh Asken |
|
|
Tja Danne! när du skriver tryckregulator menar då då vacumdosan som sitter monterad på turbon? Monterade en sådan turbo du har på min brors golf, blev ätt jäkla drag:) vi körde på 2 bars laddtryck laddet kunde vi justera genom att spänna på vacumdosan. Den styrs ju med vacum så när man startar bilen så dras dosan ihop. Mitt tips är att kolla så att detta fungerar,för om dosan är fast i inre läget så kan du räkna med laddtryck. Turbon är uppbyggd med en massa klaffar som blåser avgaser direkt på turbinen för maximal respons, så direkt när du startar bilen så dras dosan ihop o avgasrna sprutar på turbinen tills max ladtryck är uppbyggt då släpper dosan ut o avgaserna flödar förbi turbinen.Så regulerar ej dosan pga att det kärvar i turbon eller att styrningen för vacumet (följ slangen från vacumdosan till en liten magnetventil med 3 slangar ) till dosan inte är ok så borde det problem du har uppstå. Lycka till /Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.