AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
896

vilken naviskiva skall jag ha?

st
71
starholk
535D M-sport touring -05
hej. har en e46 -03 med radionavigation. har en skiva från 2003 den och stämmer inte alls längre så jag tänkte skaffa en nyare. men jag vet inte vilken skiva jag ska ha. är det samma skiva till radionavi och vanlig navigation. jag vet den tar dvd i alla fall för det står det på den. och vad är det för skillnad på high och professional? har sökt på forumet utan framgång. vore tacksam om jag kunde få svar så jag slipper köra fel hela tiden.
st
71
starholk
535D M-sport touring -05
jag har sw4-2/12 programvara
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Till din passar antingen CD eller DVD. Med CD så kan du inte täcka in lika stora delar per skiva utan dom är uppdelade på Skandinavien, Tyskland, Benelux, etc medan du med en DVD kan ha hela (=västra) Europa på en skiva. Om du vill ha DVD så är det dom som brukar vara benämda "High" som fungerar till din läsare. Står det bara Professional eller Business så är det skivor som passar till de nya navigatorerna i t ex E60 och E90.

När det gäller programvaran SW4-2/12 i din bil så ska den inte påverka något när det gäller kartversionen men med nyare programvara så är buggar fixade och den brukar även vara snabbar på att hitta adresser och rutter.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kartskivor (både CD och DVD) kommer ut med två versioner per år och den senaste är 2006-2 och vad jag hört så är 2007-1 inte långt borta (om den inte redan har kommit). Själv kör jag med 2006-2 i min MK3 och 2006-1 i min MK4 och det är inte ofta den inte hittar rätt.

___
//Ulf
st
71
starholk
535D M-sport touring -05
ok. är mkt tacksam för svaret. mvh peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.