|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag bytt mina silentblock på min 525i e34 94a.De gick faktiskt bra efter allt man har läst om.Men min fråga är jag får inte upp dom den sista cm gör de något? mvh Magnus | |
| dom sista cm är också viktigt o få i.prova med o dra på lite yes-diskmedel på bussningarna,o tryck upp dom med garage domkraft.och någon automatlådeolja som en del rekomenderar.lycka till. | |
|
Ja du de går f...n inte ca 1/2cm på höger och 2cm på vänster.Har tryckt med domkraften men icke sa nicke.Får väl åka till en verkstad och så får dom trycka upp de sista. |
|
| har du satt dom rätt?för det värkar inte så.pilarna ska peka inåt eller om det är gula prickar kommer inte ihåg.svara gärna vad det var för fel kul att veta. | |
|
När jag bytte mina så satte jag den första fel och det artade sig på samma sätt. Det sitter ju två pluppar i balken som skall passas in i spåren hos silentblocken. Sitter dom rätt så är det inte svårt att få dit dom, behövde inte använda diskmedel. Å andra sidan använde jag en hemmabyggd av/på-dragare (av gängad stång, skarvmuttrar och rejäla brickor) Funkade klockrent. //C |
|
|
Jo då dom sitter som dom ska med dom inbuktningar som finns.Dom kan bara sitta på ett sätt eller.Ska prova med en portopover i helgen se om de går. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.