AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
893

vad är ( AC max?)

fa
438
fami
525,01 IM
Jag har läst om det i instrukions boken men kunnde inte förstå det riktigt
.Jag har trycket på den medan jag körde men det hände ingenting.

MVH-525
Helt enkelt för att få full effekt på AC:n! AC.n skall börja gå på full effekt - fläktnivå.
He
82
Henke006
535 touring.-08
Eller restvärme eller ventilation

/Henke006
(ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS)
Troligen skall det vara vissa yttre betingelser för att du skall få funktion när du trycker på denna, yttertemp över en viss nivå osv. Nu börjar det bli så pass kyligt så att du förmodligen inte får denna funktion osv. Restvärme är en annan sak, knappen är märkt "Rest" om du har detta, den börjar jobba först när yttertempen understiger +12gr osv, samt att motorn är fullt uppvärmd, batteriet över en viss nivå, och att man står med motorn avstängd naturligtvis.

FP
fa
438
fami
525,01 IM
folke

Det står bara (AC MAX ).
jag har ingen knapp med (restvärne).
Jag har trycket på den medan jag körde men det hände ingenting.

ska prova imorgon igen.

MVH-525
Frågan är om det är en ren AC eller friskluftsfunktion, och om du kan testa detta under färd?
Normalt skall bilen stå avstängd osv om det är parkeringsfunktion osv. Det finns en tråd till i samma ämne med mera info.

FP
Visa användare
101
falken102
530iA Touring-01
Det är en bra knapp de där..
Har använt den i sommar..
Det är som samuel2 säger..
Om det tex. är kanon varmt ute å du sätter dig i bilen så tryck på knappen max, så sätter ac`n på för fullt.. Skönt

Mvh// Matte

falken
Visa användare
101
falken102
530iA Touring-01
Men har tänkt lite på den knappens funktioner.
För igår provade jag den lite igen.. den kan annat med.
Restvärme tex.
Ska man in en snabbis i butiken, å det är svin kallt ute så trycker man på den efter man har stängt av bilen så startar ventilationen att behålla värmen.
Jättebra..
Nu hänger jag på din tråd här..
Min undran är då..
Hur mycket batteri drar det här då?
Den är på i 30min står det, kommer man ut till ett tomt i 25minus eller?

falken
Funktionen är troligen inte mindre intelligent än den ursprungliga restvärme funktionen. Som redan nämnts, den kräver en viss batterispänning för att arbeta, och följaktligen slår den av vid en viss lägsta nivå osv. Detta för att inte dränera batteriet, och några 30 minuter lär det inte bli även vid full batterispänning eftersom resterande värme i motorn förmodligen töms ut snabbare, kanske på 15-20 min. Hur mycket ström fläkt och cirkulationspump tillsammans med övriga bilen drar är svårt att uppskatta men säkert 10A (120W) eller däromkring.

FP
fa
438
fami
525,01 IM
Jag har provat den idag.
Den fungerar bara när man har stängt av motorn,fungerar precis som folke säger.
Funktionen är inte mindre intelligent än den ursprungliga restvärme funktionen.

MVH-525
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.