AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
913

Osäker om det är värt att lägga pengar på en "gammal" E38?

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Man har ju tänkt tanken en och annan gång om är riktigt smart att spendera allt för mycket pengar på en gammal BMW...!

Far och provkör en splitterny Volvo S80 V8 så inser ni snabbt att ens 10 år gamla E38 är såå mycket bättre än volvon, och att det är värt att lägga ut dom pengar det kostar att hålla pärlan i toppskick!

Det är sån sanslös klasskillnad! Förstår inte hur pressen kan lovorda nya S80 så som dom gör..

Jag är som nöjd =)
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Vad är det som du har spenderat på din bil då?
Mvh Danne
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Öhm.. Kanske inte så farligt mycket ändå.. Har bytt allt i framvagnen utom dämpare/fjädrar, fixat en del rena kosmetiska grejer. Ja vattenpumpen gick ju förra året.. inte gratis. Bytt olja i automaten i förebyggande syfte, bytt skivor runt om.. underhåll helt enkelt. Vill ha bilen i toppskick. Återstår en del saker att göra. Dämparna lär inte bli gratis.. men det kan det vara värt som sagt.
Jag är också förvånad över lovorden till S80 V8, visst är det en fin bil men bara värd pengarna om den kostat hälften något habegär väcktes inte ska inte en 315hk bil vara pigg? S80: in är långsammare än den 29hk svagare samt tyngre BMW X3 3,0sd enligt Tyska AMS tester Volvo blir ointressantare för varje år tyvärr dom låg högt hos mig både med 850 och 80-talets modellutbud (ej 300-serien)

Så fortsätt med 10-15år gamla BMW det är inte många som slår dom, en av få nya bilar jag får habegär inför är Audi RS4 den har allt=)

Mvh Stephan
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Testade även en -06 745D för inte så länge sedan, den väckte verkligen WOW känsla och starka ha-begär!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Förebyggande underhåll och förnöjsamhet att man har en riktigt trevlig bil komem man långt på. Att snåla på underhåll är som att bygga snögubbe utan snö:)
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.