|
|
|
|---|---|
|
Bil: BMW E34 530Ia -89 6cylinder Hej .. min bränsle mätare funkar inte sen jag köpte bilen.. jag har dragit ut mätaren och bytt ut kondensatorerna som kan ha varit felet men ändå står bränsle mätare på 0... saken är att jag kan se den röra till sig lite när jag slår på bilen .. upp till sträcket EMPTY sträcket bara men sen finns det inget signal ifrån den .... jag har fått soppa torsk flera gånger nu och det börjar bli oerhört pinsamt .... all hjälp skulle uppskattas | |
|
Har du kontrollerat nivågivaren till tanken. Den kommer du åt via en lucka i bagaget intill reservhjulsbaljan. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Kolla anslutningskabelarna mellan tankmätare och kontaktstycket i kupen,ska gå in under höger baksäte. Mvh Andreas |
|
|
ok.. så här ligger det till just nu jag har fyllt 20 liter bensin efter jag kört bilen en liten stund stiger mätaren till 20 sträcket ... överlycklig jag blir, men skenet bedrar... efter en stund märker jag att mätaren sjunker stadigt och snabbt tillbaka till R men en liten bit ovanför det röda.... så jag blir förbannad ... efter att jag har parkerat bilen och startar den igen för att åka hem så stiger den igen efter en kort körtid men stannar bara där för en stund innan den sjunker ner till samma nivå.. vad är det som är fel??? kan det vara nivågivare som måste bytas? eller nått annat .. och idag fick jag soppa torsk igen.... orkar inte längre ... HJÄLP! tack alla som hjälper mig ! |
|
|
Kontrollera nivågivaren, det är troligast att felet ligger där och den kommer du åt via bagaget på E34. Lyft undan bagagerumsmattan och du hittar ett svart lock till höger om reservhjulsbaljan lossa på dess skruvar och du kommer åt kontakterna till nivågivaren. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Detta kanske kan vara till hjälp för dig: Länk ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Kolla så att inte avluftningen till tanken är tät eller att det sitter ett felaktigt tanklock utan avluftning. Om så är fallet kan tanken sugas ihop och då kläms tankarmaturen sönder. Freude am fahren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.