AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.454

Kan det inte bli förbjudet med extraljus på BMW!

Sida 2 av 2
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
ju bättre helljus man har desto svårare och längre tid tar det för ögat att vänja sig vid halvljuset. Alltså ser man dåligt under ögats tillvänjningstid.. Men absolut skall man ha så bra helljus som möjligt! Att inte montera x_ljus pga att de skulle va trafikfara för fotgängare mm är inte skäl nog! man måste bygga sin egen säkerhet först vilket i sin tur leder till att andra också får högre säkerhet! ju säkrare jag kör desto säkrare befinner sig personerna i min omgivning.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Jag som är väldigt mörkrädd har monterat 3 st Bosch Navigator Xenon på min E60...känner mig mycket tryggare nu...;-)

Hans Olof BMWCS #5381

"Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några"
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Hoppe, det måste bli mer eller mindre dagsljus när du tänder dom strålkastarna, jag har xenon på helljuset på min bil, och det tycker jag lyser riktigt bra, men med så stora reflektorer som du har måste det bli en stor skillnad?

BMW CS #5206
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
christer: Joo, det lyser bra! "Det finns inga genvägar till det perfekta ljuset."

Hans Olof BMWCS #5381

"Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några"
Inte bara extraljusen utan alla utvändiga tillbehör bör kontrolleras och få ett klartecken av nybeemer innan de används. Självklart är det enbart hans eller hennes uppfattning om vad som är snyggt som räknas. Det blir en del jobb...
/Stylingpolisen.
az
16
azmaz
E46 330i -02
Denna lösning använde jag mig utav på min BMW E46. Förstra bilden så ser ni vart jag placerat de. Sm Dååådge Ram typ :)

Länk
Li
81
Linnskog
BMW 330CI -03
Ser smakligt ut! Kan du förklara hur du bar dig åt?
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Kommer säkert nån lag snart som förbjuder extraljus...precis som lagen som förbjudit användning av blinkers (verkar iofs gälla alla bilmärken, inte bara BMW..)

/J.I
Tycker också det är en löjlig tråd.
Lika löjligt som när bmw kommer när mörkret har lagt sig med bara dimjusen på.
Se där, där kom en kommentar som inte var helt oväntad...) Känns som vi avhandlat detta ett par gånger i tidigare trådar...

FP
Th
696
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
Mycket som är löjligt... :P

Jag tenderar dock att hålla med delorian, se till att köra med laglig belysning!! (helljuset skiter jag iofs i så länge ni bländar av med vett (ja, extraljus är inte lagliga i vilket utförande som helst)).

Ang. azmaz lösning, jag har gjort väldigt likt på min e90. Länk
Jag har svårt att se hur denna lösning skulle påverka fotgängare vid ev. påkörning, dessutom stör det inte utseendet heller. De syns inte om man ser lite snett fram ifrån utan nästan bara rakt fram ifrån och knappt alls om du inte tittar efter det =)

Det finns en väldigt bra lösning till de flesta "problem" om någon bara vågar tänka utanför boxen (i detta fall innanför) ;)

Mvh,
Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.