|
|
|
|---|---|
|
Har sökt, men inte hittat något om denna problematik. Rullomkretsen skiljer 3 cm mot de 205 55 16 som sitter på bilen nu. Klarar 185 65´orna 520 touringens vikt? Kör någon av er med denna dimension, och i så fall - synpunkter? Mvh bmwRicke | |
|
Skillnaden i rullomkrets är inom marginalen (5%) Viktbelastningen kanske en däckverkstad kan svara på? |
|
|
ska ju ligga 205-65x15 igentligen. klart det går men jag skulle nog inte vilja gå ner mer än till 195-65. hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
|
Har 185 65 15 dubbdäck fram på min, på orginal plåt fälgar. Inga problem alls. Mackan |
|
| Har det på min 535i, ser lite smalt ut på originalfälgen, men det funkar... | |
|
Hej. Tack för era svar. Känner mig dock fortfarande osäker! Fortsätt gärna att övertyga mig om ni kan... Mvh BmwRicke |
|
| Jag skulle hellre välja 195/65x15 eller 205/65x15. | |
|
Hej, när det gäller vinterdäck, då helst dubbade, går det utmärkt med en smalare profil. Bättre fäste, jmf med de som kör rally på vintervägar. (D.v.s. 185:or). Dock om du ska lasta mycket i din Touring, kan 195:or vara att föredra. En annan diskussion är ju hur fränt det är med bredadäck. Gr8ride |
|
|
vet ni vad? - jag får sluta chansa! Jag tar 195 65 15 istället. Här ska det både lastas och dras släp så det får bli så. Tack för mig! |
|
| joo, det blir nog bäst....jag beställde nyss sånna, och dubbar dom själv(snål som man är)...bibibibilligt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.