|
|
|
|---|---|
|
Det började för 1 år sedan med att jag fick en läcka i bromsservot. Bytade servo mot ett bättre begagnat och den läckan var fixad. Besiktning och det fanns en läcka till men var? Efter mycket sökande hittade jag en liten läcka, returledningen från styrsnäckan hade en liten spricka. Nyligen började det bli lite för mycket olja som försvann och operation droppfri började. Monterade bort oljefilter, servobehållare och generator och fick av servoslangarna. Lämnade in generatorn på renovering beställde returslangen på Förenade bil, 280 kronor, inget att tjafsa om. Fick tillbaka prylarna och satte ihop dom!! Droppfri trodde jag!! Kollade och det visade sig att även tryckledningen läckte. Ringde Förenade bil och som tur var satt jag ner, 1555 kronor för den slangen, 50 cm + lite rörbitar. Kollade runt lite och i morse åkte jag till en slangfirma. Dom/vi fixade och modifierade lite för att dom skulle få in det i krimpmaskinen. Räkning 200 kronor, dom höll på i 45 minuter 2 man, men det var för att röret såg ut som ett ormbo. Om ni bor i skåne och behöver slangar så kan jag varmt rekomendera "Hydroscand Slang & Maskin AB" i Malmö och Eslöv. Satte på slangen och startade, allt ok, jippie. Körde en sväng, allt ok, men sedan högersväng ok vänstersväng = muskelservo ?????? Körde över en vägbula lite för fort, lite irriterad och sen försvann problemet, troligen en luftbubbla. Kände för att skriva av mig lite om detta. Vill också nämna Johan & Sean's sida för deras dokumentation av sina reparationer, har varit till hjälp. Nästa vecka är det dags för nästa del, skakfri framvagn. Nya bussningar i framvagnen. /Nisse | |
Paap Reeder |
... kul att läsa! MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.