|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vill varna er som har kikat på denna annons (Sportstolar till E39) Länk till annonsen ----> Länk Färgen heter lichtgelb och är alltså INTE detsamma som beige... Köpte själv baksätet utav denne kille i tron om att det var beige. Att hitta ett baksäte i samma färg är i stort sätt omöjligt... Synd om fler ödslar tid och pengar på detta oseriösa sätt som denne killen sköter sina affärer på. | |
|
Tja...tycker att det inte står någonting om "beige" i annonsen måste jag säga. Verkar som att du inte kollat upp detta tillräckligt,du TROR att du köpt rätt färg på sätet :/,verkar lite väl godtroget...tycker jag iaf. Berätta gärna mer om "händelseförloppet",så att iaf jag tydligare kan se vad annonsören gjort för fel. Texten tycker jag lutar mer åt gul färg,dvs t.ex en "lichtgelb". Mvh Janne. |
|
|
Jag håller med. Ser inget om "beige" i texten. Bara "gulaktigt läder" vilket kan tolkas som "lichgelb" om man då tittar på bilderna. MVH /Mattias ... Do u speek BMW? |
|
|
"Att hitta ett baksäte i samma färg är i stort sätt omöjligt..." Om du inte vill ha dit baksäte så är det väl ganska enkelt att få tag på ett ett? Tycker inte heller annonsen är speciellt vilseledande men den kanske är ändrad? Racerbilen: Länk |
|
|
Måste nog hålla med övriga inlägg. I annonsen står inget om att stolarna skulle vara beiga utan " i gulaktigt läder" klart översatt "licht gelb = ljusgult". m_johan84: Var det denna annons som du svarade på eller är annonsen utbytt eftersom du köpt baksätet? Kunde inte säljaren tänkas låta köpet gå tillbaka med en liten peng för sveda och värk? Det borde vara lättare för säljaren att sälja allt komplett istället för att bara ha framstolarna och dörrsidorna kvar till försäljning. Bara en reflektion :) Hoppas det löser sig för dig ialla fall, föresten du kan inte tänka dig att ha ljusgult i bilen istället för beige? Jag har ljusgult och tycker det är mycket snyggare än beige, men smaken är olika:) Vh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
Ragemannen |
Vad chockad man blir då man själv pekas ut som oseriös?! jag anser att jag är väldigt tydlig i denna annons och det kan alla som hört av sig till mig intyga samt alla jag känner på detta forum. Micke du brännde upp från Göteborg som en pil och jag sa redan på telefon innan du åkte att detta baksäte var gul/beige aktigt men du tyckte bestämt att det skulle bli väldigt snyggt i din bil. Jag har även meddelat folk att du har ett baksäte till salu så dom kan få ett komplett paket om dom så önskar köpa det jag har. Nästa gång du har något att säga kan du ju ta det på ett sätt som gör att man slipper bli chockad samt fundera på hurvida du har paddlarna i vattnet. /Jonas BMWholic |
|
Först och främst så påstod säljaren att baksätet som han sålde till mig var av färgen beige... Han hade köpt en inredning till en touring medan han har en sedan själv. Jag vill inte smutskasta folk men jag vill inte att någon mer ska bli lurad på det här.... Att hitta ett baksäte i beige är absolut ingen fara men att hitta ett i lichtgelb är som att leta efter en nål i höstack... Kan tillägga det att killen säljer stolarna efter att han själv har letat efter ett baksäte till sin sedan sedan maj i år (2006). När han sålde sitt baksäte var det helt andra tongångar... då var färgen "beige"... Tycker inte att det är ett okej säljsätt att ena stunden påstå att baksätet är utav färgen beige och andra stunden påstå att stolarna är utav en gulaktig färg... Säg vad ni vill... Men jag anser att den här säljaren är oärlig... Han påstod till o med att om jag INTE hittade framstolar så skulle jag få köpa hans stolar... om han nu inte hittade ett par bakstolar... Ringde han för några dagar sedan typ den 4e... och då skulle han lämna in bilen till bilskräddarna... Och sedan kommer annonsen upp den 5e... Inte för att jag är intresserad av stolarna nu eftersom jag har köpt en svart inredning istället... Ödsla inte tid och pengar på att leta efter baksäte till dom här stolarna.. |
|
|
Ragemannen: Tycker att du handar oseriöst... Du sa till mig att du sålde ett beige-färgat baksäte när du väl sålde det. Om det var för att du inte visste bättre vid den tidpunkten så är det ju en ursäkt som jag kan köpa... Om NU så är fallet att har ändrat dig och kör med raka puckar och säger till folk att det knappt finns baksäte att få tag på så verkar du mer seriös än innan.... Måste ha gått fort när du hittade nu inredning btw... Ringde ju dig och frågade för ett par dagar sedan bara... Har för mig att det var den 4e... Men kan ha fel... Tråden handlar egentligen bara om.... Var schysst och upplys dom som är intresserade av grejerna att det är svårt att hitta passande baksäte.... Så att dom inte ödslar tid och pengar som jag och du har gjort på detta... |
|
|
Vill tillägga att jag svarade på dom första inläggen först och såg att ragemannen hade postat sig inlägg sedan. |
|
Ragemannen |
Johan, minns inte min tidigare annons till 100% men jag är nästan helt säker på att jag skrev gul/beige i annonsen, ni åkte ju upp hit och kikade på den mitt på dagen utomhus på min tomt ochom du då tyckte den var beige så är det ju konstigt då vi diskuterade att den här färgen var så mycket snyggare än beige och att du gärna hade velat ha hela inredningen. När jag köpte denna inredning själv så visste jag inte mycket om hurvida färgen var svår att komplettera. Jag förde en diskution med bilskräddarna att sy om hela min inredning men dom återkopplade aldrig til mig vilket tyder på dålig service så jag snubblade över en m alcantara inredning här på forumet komplett så den köpte jag ögonaböj. Jag visste sen våra tidigare samtal att du skaffat dig en svart inredning komplett så jag ringde aldrig dig innan jag lade upp annonsen här på forumet. Folk hörde av sig väldigt snabbt och då var jag noga med att påpeka att du hade antagligen backsätet i din ägo vilket jag tycker är seriöst. Baksätet är ju inte på något sätt svårt och få tag på då du har det? vilket jag informerat alla om som ringt och vart seriösa. /Jonas BMWholic |
|
Jag kan inte svara för vad som sagts tidigare, men när jag ringde på stolarna samma dag som annonsen kom ut så den 5:e informerade Ragemannen klart och tydligt att det inte var det vanliga beige. Han fixade även fram telefonnummer till Johan med baksätet. Licht gelb med svart dekor är inte en individualfärg, den fanns i det ordinarie sortimentet, om än ovanlig. Jag skulle kunna tänka mig att ha den färgen, men anledningen till att jag inte gick vidare med affären var att Ragemannen på förfrågan upplyste att bakre dörrsidorna inte hade uttag för airbag, som jag har i mina bakdörrar. Skulle känts lite fel att lägga så pass mycket pengar och ändå inte få det riktigt rätt... Mvh /Janne |
|
|
Okej... Men då verkar det ju grönt iaf... Jag gör iaf så att jag säger till folk att du har tillhörande stolar... Men jag hävdar ju fortfarande det att det stod beige i din gamla annons... Men struntsamma... Huvudsaken är att du står för vad det är för färg nu... |
|
Ragemannen |
Då så gott mos :) BMWholic |
|
Härligt att ni är på samma sida igen grabbar:) Lichtgelb är en läcker färg, jag tror säkert ni lyckas sälja inredningen komplett till en lycklig köpare. Vh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
Ragemannen |
Ja färgen är en av dom absolut finaste i min mening. BMWholic |
|
Då har denna tråd fyllt ut sin mening nu egentligen... Ragemannen: Stolarna passade väl visst i hans bil... Ringde inte den där grabben ifrån Malmö dig? Han hade ju en touring |
|
Ragemannen |
Japp han ringde men han hade ju full el i sina stolar så jag sa till honom att det är synd att byta ut dessa mot manuella som dessa är, finns fler spekulanter på ingång så vi skall nog kunna göra någon glad. BMWholic |
| Om crew så önskar så kan ni ta bort den här tråden... Den fyller ingen funktion. | |
Paap Reeder |
... jag tycker denna tråden skall vara kvar som bevis på att missförstånd lätt kan klaras ut om alla vill och inte har några dolda avsikter. Bra tråd tycker jag. Ger hopp om framtiden. MVH /// Paap R |
Ragemannen |
Då var inredningen såld till någon som blev lycklig. BMWholic |
|
Grattis:) Vh/Kermit Min Bil-blogg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.