|
|
|
|---|---|
|
Någon som har erfarenhet av denna däckhandlare (www.dackonline.net) ? mvh | |
|
Nej tyvärr, men de har rätt ok priser. Hittade bakdäck till min för 1800 spänn ca. 255/35 R18. Frågan är var man får däcken krängda på fälgarna om man handlar över nätet. Gummigubben här hemma lär ju inte bli direkt positiv om man kommer med däcken i handen och vill ha monterat. Antagligen tar han rejält med pröjs för montering och balansering. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är just det som kan vara problemet med att handla på nätet, en del kan bli skitsura och begära ockerpris. typ 200 kr.st. för jobbet och då är ju en del av "vinsten" borta. Ett tips kan ju var att gå till en mack med däckservice eller en verkstad med maskin. Det gjorde jag en gång när jag möttes av en sur däckhandlare. OK.tog 150 4 st spänn hjulet på den tiden, däckhandlaren skulle ha 150kr 1 st..(1981)Det var nya gislaved däck som även såldes av OK.Så OK hade ju ingen aning var jag köpt däcken.(SAAB med personalrabatt) Med man för nog räkna med 100-125 för montering och balensering per st. MVH Hasso |
|
Det enklaste är att ringa till en eller flera däckhandlare och be om ett pris för att kränga på däcken på fälg INNAN man beställer sina däck på internet. Min lokala däckhandlare hade inga problem med att kränga på däck på fälg som han själv inte sålt, priset för detta var 80:-/däck (inkl balansering och moms). roadZter |
|
|
Tänk bara på att inte anlita amatörer (typ OK-Släggservice HB). Har fått en alufälg förstörd av en mindre nogräknad mek.. Dessutom e det inte busenkelt att få av breda gamla däck. Mina 265/35/17 på 9,5" fälg tog en timme att byta för ett proffs (A-däck, U-a). Han lade fälgen upp och ned vid demontering, samt använde han tygdukar för att inte förstöra fälgbanan. Mvh /Bruno, Uppsala |
|
| Ok, tackar för tipsen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.